
Publicis Groupe NL vraagt visie op LGBTQ+ in reclame
Pride Is Not (Just) An Ad lanceert de tweede editie van het jaarlijkse onderzoek Brands, Pride & Advertising. De queer belangenorganisatie binnen Publicis Groupe NL nodigt professionals uit de creatieve sector, leden van de LGBTQ+-gemeenschap en het bredere Nederlandse publiek uit om hun visie te delen op de zichtbaarheid van LGBTQ+ in reclame.
In het licht van de veranderende sociaal-politieke context is dit onderzoek relevanter dan ooit.In samenwerking met onderzoeksbureaus MSi en Publicis Insights richt dit onderzoek zich op prangende vragen als: Wordt de aandacht voor LGBTQ+ in campagnes als oprecht ervaren, of als tokenisme? Gaat zichtbaarheid soms ten koste van andere maatschappelijke thema’s? En is een campagne rond Pride voldoende, of moeten merken meer doen buiten de Pride-maand om?
Jouw input helpt inzicht te krijgen in hoe de perceptie, verwachtingen en uitdagingen rondom LGBTQ+-representatie zich ontwikkelen. De resultaten worden openbaar gedeeld om transparantie te bevorderen en merken te stimuleren tot structurele verandering. Want naarmate de cultuur verandert, moeten ook onze strategieën meebewegen.
De uitkomsten worden gepresenteerd op 27 juni tijdens het ADsterdam Festival of Creativity, waar ze centraal staan in een live panel met toonaangevende stemmen uit de industrie. Bestel nu je tickets en sluit je aan bij het gesprek.
Het invullen van de survey duurt slechts 5 à 10 minuten.