ESPRIT gaat meerdere labels samenvoegen tot één ESPRIT

02-02-2023 (16:11) - Marketing

Modegroep ESPRIT slaat in 2023 een nieuwe weg in. Waar het merk voorheen meerdere labels in het assortiment had, bestaande uit Esprit Collection, Casual en EDC, zal alles nu worden samengevoegd tot één label.

Een doelstelling van ESPRIT is om in 2023 een consistente en meer hoogstaande merkervaring te bieden. Het samenvoegen van de collecties is een eerste stap in de herlancering van het merk. De overgang van meerdere labels naar één label is gepland voor het derde kwartaal van 2023. Door deze verandering zal ESPRIT ervoor zorgen dat alle specifieke klantenbehoeften die door de labels werden voorzien, vanaf nu alleen door ESPRIT worden gedekt.

Perceptie upgraden

William Pak, CEO van ESPRIT: "Ons merk is het meest waardevolle bezit dat we hebben en we moeten de perceptie ervan upgraden naar een aspiratief, eigentijds modemerk. Om weer één sterk globaal merk te worden en klaar te zijn voor een succesvolle lancering in nieuwe markten, zoals de VS, moeten we een duidelijk beeld geven over wat ESPRIT is: speels, modern & cool.

Door de kern van ons merk te versterken, zullen wij de consument de beste ESPRIT-ervaring bieden. Door de complexiteit te verminderen en de bedrijfsvoering te stroomlijnen, kunnen we ook enorm bijdragen aan onze duurzaamheidsagenda.’’


Bureaus

Media

Economisch