Ikwilbovenaan.nl maakt AdWords beter toegankelijk

11-07-2013 (08:09) - Marketing

Start-up 'Ikwilbovenaan.nl', opgericht door ex-Google werknemer Leon Winkes, gaat voor de zakelijke dienstverlening en auto-industrie inzichtelijk maken met welke zoektermen zij het beste kunnen adverteren. Het is een variant op AdWords Express, Google's vereenvoudigde AdWords-interface voor lokaal opererende mkb’ers. Aan de hand van de gekozen sector, 3 belangrijke zoektermen en de landingspagina, genereert Ikwilbovenaan.nl een complete AdWords structuur.
 
Bij AdWords Express kunnen mkb’ers hun sector kiezen en een advertentietekst­ bedenken. Google zorgt er dan bijvoorbeeld voor dat een 'bakker' in 'Amsterdam' gevonden wordt op de zoekterm 'bakkerij Amsterdam'. Gebruikers krijgen de advertentie alleen te zien als zij zich binnen een straal van 25 kilometer van de winkel bevinden.
 
Het concept Ikwilbovenaan.nl speelt in op deze behoefte en maakt deze manier van adverteren ook mogelijk voor niet-lokale partijen, zoekvolumes rondom merken, maar ook nichemarkten.
 
De gebruiker kan kiezen uit 9 sectoren (advocatuur, auto, bedrijfseducatie, consulting, energie, finance, recruitment, medisch of PR) en geeft aan rondom welke zoektermen hij wil adverteren. Ikwilbovenaan.nl analyseert deze combinaties, genereert vervolgens een grote hoeveelheid zoektermen die hierop aansluiten en neemt deze op in de structuur van een op maat gemaakt AdWords-account.
 
Klanten worden na het invullen van sector, zoekwoorden en contactgegevens teruggebeld voor een intake. Binnen 3 werkdagen wordt het AdWords-account aangemaakt en worden de advertenties weergegeven. In tegenstelling tot conventionele search agencies, betalen klanten voor een servicepakket. Zij weten vooraf wat ze maandelijks kunnen verwachten en voor welke prijs.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch