Dr. Oetker en Chase pakken primeur op Utrecht Centraal

Dr. Oetker en Chase pakken primeur op Utrecht Centraal

18-04-2025 (09:55) - Marketing

Dr. Oetker kiest voor Chase als partner-activatiebureau voor de introductie Suprema, een nieuwe pizza geïnspireerd op Napolitaanse pizzabakkers. Om het imago rondom diepvriespizza's te ontdooien, trapten ze de samenwerking af op Utrecht Centraal, en pakten daarmee direct een primeur. 

Suprema staat voor premium, elegantie en verfijndheid. Om de link met diepvriespizza's te leggen, werd de activatie ontworpen als een stijlvol uitgiftepunt, compleet met marmeren details en klassieke vrieskasten. "De chique uitstraling van de activatie naadloos aan op de premium positionering van Suprema", vertelt Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker.

Tijdens de tiendaagse activatie midden op het stationsplein van Utrecht centraal werden dagelijks meer dan 5.000 pizza's uitgedeeld, goed voor een totaal van 50.000 pizza's. Het was bovendien de allereerste keer dat op deze drukbezochte locatie afgebakken eten werd geserveerd: een primeur voor zowel het merk als de locatie.

"Met Suprema brengen we een diepvriespizza van Napolitaanse topkwaliteit naar de supermarkt. Precies daarom staat deze activatie helemaal in het teken van ‘proeven = geloven’ en is het een waardevolle toevoeging aan onze mediamix om trial te realiseren", vervolgt Van den Berg.

Ook bij Chase is het enthousiasme over de aftrap van de samenwerking groot: "We hebben een concept ontwikkeld waarin creativiteit, herkenbaarheid en merkbeleving samenkomen. En eerlijk is eerlijk: ze zijn écht lekker", aldus Jaimy Lenssen, Account Director bij Chase.

Suprema is verkrijgbaar in de varianten Salame Romano, Cinque Formaggi en Calabrese & ’Nduja Tipo bij onder andere Albert Heijn, Plus en Dirk.

 


Bureaus

Media

Economisch