Influencer Rating System maakt impact campagne meetbaar

02-04-2019 (12:10) - Marketing

Friends of the Brands heeft een platform gebouwd waarin de resultaten van influencer marketingcampagnes tot in detail kunnen worden geanalyseerd. 'We maken influencer marketing meetbaar, iets waar veel merken behoefte aan hebben', aldus Dionne Schulf, CEO Friends of the Brands.


In de komende maanden gaan alle klanten van de connecting agency over op het nieuwe Influencer Rating System. De klanten, veelal lifestyle merken, krijgen met behulp van dit systeem grondige analyses van de prestaties van hun influencer marketingcampagnes. Het Influencer Rating System heeft ook een zoekfunctie die merken ondersteunt bij het zoeken naar de perfecte brand ambassador.


'Het Influencer Rating System ondersteunt ons om performance van een campagne op diverse parameters te analyseren. Naast het aantal volgers en de hoeveelheid likes en views wordt er ook gekeken naar de engagement van de volgers, hun demografische gegevens en de mobilisatiefactor', aldus Schulf. 'Belangrijk is ook dat we met dit nieuwe platform elk profiel kunnen filteren op robots- en like generators.'


Bureaus

Media

Economisch