Hollie Loxley aan het roer bij 72andSunny Amsterdam

Hollie Loxley aan het roer bij 72andSunny Amsterdam

19-08-2025 (13:15) - Bureaus

72andSunny Amsterdam benoemt Hollie Loxley als nieuwe Managing Director. Zij volgt Ben Armistread op, die inmiddels Chief Strategy Officer is bij merkadviesbureau The Actionists. Loxley zal rapporteren aan Chris Kay, CEO van de internationale communicatiegroep.

Hollie Loxley komt over van VML, waar ze ook Managing Director was. Samen met Head of Growth Fergus Waddell en European Strategy Studio Lead Rui Ferreira geeft ze de dagelijkse leiding aan 72andSunny Amsterdam, dat aan het begin staat van een nieuwe groeifase. De afgelopen sleepte het bureau grote accounts binnen, zoals e.l.f. Cosmetics, Disaronno en TikTok. 

Chris Kay vertelt waarom Loxley de juiste persoon is voor deze functie: "Ze gelooft sterk in de kracht van cultuur en creativiteit, heeft een moderne ondernemersmentaliteit en een messcherpe visie op de regio. Ze vormt daarmee de ideale aanvulling op Simone en Armando om samen met het team in Amsterdam het momentum vast te houden."

Voor haar tijd bij VML was Loxley Managing Director bij Havas London. Daarvoor werkte ze negen jaar bij FCB Inferno, waar ze eindigde als Managing Partner en Head of Account Management. Voor haar nieuwe rol verhuist ze van Londen naar Amsterdam.

Hart voor inclusieve creativiteit

Gedurende haar carrière werkte ze aan bekroonde campagne voor grote merken als Dove, UEFA en HSBC. Ook speelde ze een sleutelrol in de "This Girl Can"-campange voor Sport Engeland, die de afgelopen tien jaar meer dan twee leeuwen in Cannes won. Haar passie voor inclusieve creativitiet leidde ook tot de StorySign-app, een samenwerking met Penguin en Aardman die dove kinderen helpt leren lezen. Dit project won acht leeuwen.

Loxley kijkt er naar uit om met het getalenteerde team van 72andSunny Amsterdam aan de slag te gaan: "De gedurfde creativiteit, de samenwerking en de focus op werk dat cultureel impact maakt, zijn precies de redenen waarom dit bureau zo’n toonaangevende rol speelt."


Media

Marketing

Economisch