Virale 'dealer' op Lowlands blijkt stunt van Douwe Egberts en Truus

Virale 'dealer' op Lowlands blijkt stunt van Douwe Egberts en Truus

19-08-2025 (13:44) - Campagnes

Naast vele grote artiestennamen ging het afgelopen weekend op Lowlands ook een andere naam rond: Douwe. Zijn contactgegevens werden via stickers, whatsappgroepen en Airdrops massaal verspreid met de boodschap: "Feestje bouwe? App Douwe." Bij de ontmoeting bleek al snel dat Douwe een lekker en legaal alternatief had voor eventuele andere oppeppende middelen: een goede kop koffie.

De activatie was een samenwerking van Douwe Egberts en reclamebureau Truus, dat de opdracht kreeg meer naamsbekendheid en relevantie onder jongeren voor het koffiemerk te creëren. Vanuit die ambitie werd voor Lowlands als podium gekozen om op een originele en authentieke manier verbinding te vinden met hun leefwereld, zowel op het festivalterrein bij bezoekers als op social media bij iedereen die geen kaartje had gescoord.

Bijna 400 bezoekers hebben een appje aan Douwe gestuurd, wat resulteerde in 1700 berichten over en weer. Festivalgangers brachten vervolgens op zaterdag een nieuwsgierig bezoekje aan Douwe, die hen met een voucher voor de allerbeste oppepper - een gratis bakje koffie - verwees naar de Douwe Egberts ‘Koffiewekker’ in de buurt.

Cafeïne als oppepper

Cato Duyvis, Creative Director bij Truus: "Koffie hoort net zo goed bij een festival als een powerbank en een poncho. Op Lowlands kozen we samen met Douwe Egberts voor een activatie die inspeelt op de energie en cultuur van een festival: ‘Douwe de Dealer’. Het was een samenwerking waarin we creatief vrij spel kregen en Douwe Egberts volledig meedurfde in het idee. Een knipoog met impact, en het bewijs dat cafeïne hét ultieme middel is om een festivalweekend mee door te komen."

"Door deze authentieke en brutale activatie versterken we de merkbeleving bij een nieuwe generatie koffiedrinkers. Dit idee was vanaf het eerste moment een schot in de roos, we zijn supertrots op het eindresultaat en de creatieve samenwerking met Truus", aldus Celine van den Tillaar, Brand Manager Douwe Egberts Benelux.