Investeringen audioreclame op recordhoogte

01-02-2022 (16:30) - Marketing

De audioreclamebestedingen in 2021 bedragen €209,5 miljoen, een stijging van 23,4% ten opzichte van 2020. De audioreclamemarkt is de pandemiegevolgen van 2020 volledig te boven, de bestedingen zijn zelfs hoger dan het voorgaande recordjaar 2019. Adverteerders investeren meer in alle audiovormen: spot, branded content en digitale audio. Audify publiceert de netto radioreclame-omzet van 2021.

Vooral digitale audioreclame groeit hard, maar liefst meer dan een verdubbeling, van 3,3 naar 7,8 miljoen euro. De broadcast radioreclame stijgt met 21% en komt uit op €188,6 miljoen (156 in 2020). Met €13 miljoen is de non-spotreclame 25% hoger dan in 2020 en op hetzelfde niveau als voor de coronacrisis.
 
Op maandag 7 maart publiceert Audify het Audiojaarrapport 2021 met alle inzichten in de radio-investeringen, luistercijfers en ontwikkelingen van de audiomarkt.

Bureaus

Media

Economisch