
Revolut wordt titelsponsor van het toekomstige Audi F1 Team
Het toekomstige Audi F1 Team en Revolut, een wereldwijd opererend fintechbedrijf met meer dan 60 miljoen klanten, gaan een meerjarige samenwerking aan. Vanaf het Formule 1-seizoen 2026 treedt Revolut op als titelsponsor van het team.
Beide merken stellen innovatie en vernieuwing centraal, zowel in de autosport als in de financiële sector. Een belangrijk doel binnen het partnerschap is het ontwikkelen van nieuwe vormen van interactie tussen fans en het team tijdens raceweekenden. Daarbij zijn er ook specifieke voordelen voor klanten van Revolut.
Revolut Business zal bovendien een centrale rol gaan spelen in de financiële operatie van het team. Ook voor fans wordt het gebruik van Revolut zichtbaar, onder meer via een geïntegreerde betaaloplossing bij de aanschaf van merchandise.
Duidelijke ambitie
Volgens Gernot Döllner, CEO van AUDI AG en voorzitter van de Raad van Commissarissen van Sauber Motorsport AG, past deze samenwerking binnen de langetermijnvisie van het merk: “Audi stapt de Formule 1 in met een duidelijke ambitie: het platform benutten als technologisch relevante en financieel verantwoorde investering in de toekomst van het merk Audi. We geloven in het succes van dit project, dat we met realisme en een mentaliteit van voortdurende verbetering benaderen. In Revolut hebben we een partner gevonden die deze houding deelt. De Formule 1 biedt ons een wereldwijd podium om samen nieuwe doelgroepen te bereiken en belangstelling voor ons merk te creëren.”
Gedeelde blik op de toekomst
“Deze samenwerking is een belangrijke stap voor Revolut en het toekomstige Audi F1 Team", zegt Nik Storonsky, CEO van Revolut. "We groeien richting 100 miljoen klanten en willen hen de kans bieden om Formule 1 op een bijzondere manier te beleven. Net zoals Revolut zich richt op vernieuwing binnen de financiële sector, wil het Audi F1 Team dat doen in de autosport. Die gedeelde blik op de toekomst maakt deze samenwerking relevant voor beide partijen."
De deelname van Audi aan de Formule 1 is een strategisch kernproject voor het merk. De toetreding vindt plaats onder heldere voorwaarden: vanaf 2026 wordt in de Formule 1 ingezet op een hoger aandeel elektrische aandrijving, het gebruik van duurzame brandstoffen en een vast budgetplafond. Met circa 820 miljoen fans en 1,6 miljard televisiekijkers in 2024 blijft de Formule 1 wereldwijd een sterk groeiend platform om nieuwe doelgroepen te bereiken.