Zalando lanceert ‘invite-only’-winkelervaring

14-12-2023 (11:49) - Marketing

Zalando biedt vanaf vandaag een exclusieve winkelervaring voor populaire producten met beperkte beschikbaarheid waar veel vraag naar is, zoals speciale edities. Klanten krijgen de mogelijkheid om in de Zalando-app een uitnodiging aan te vragen om een ‘hyped’ product te kopen.

Hiermee wordt de tijdsdruk verminderd en kunnen klanten populaire artikelen kopen met hetzelfde gemak dat ze gewend zijn van Zalando. Klanten die de uitnodiging ontvangen krijgen een specifiek tijdslot toegewezen waarin zij de aankoop kunnen doen. Het nieuwe ‘invite-only’ sluit goed aan bij de visuele winkelervaring van Stories op Zalando, gelanceerd in september, en past binnen Zalando’s ambitie om een inspirerende en gemakkelijk winkelervaring te creëren.

Invite Only

Fabio Baum, Zalando's General Manager Benelux & Nordics: "Deze nieuwe ervaring is een belangrijke stap in ons streven om continu te innoveren en de winkelervaring te verbeteren. We werken nauw samen met onze merkpartners en streven ernaar om onze klanten constant een relevant en inspirerend assortiment te bieden. Nederlandse klanten krijgen nu een makkelijkere winkelervaring als zij populaire producten willen kopen. De ‘invite-only’-ervaring is voor Zalando Plus-klanten nog beter, omdat een deel van de voorraad aan hen wordt toegewezen bij iedere productlancering. Daarnaast biedt ‘invite-only’ onze partners de kans om hun populaire producten onder de aandacht te brengen en een inspirerend verhaal over het product te vertellen."

Het eerste product dat beschikbaar komt met behulp van de nieuwe ‘invite-only’-ervaring is de FENTY x PUMA Avanti sneaker en zal bij Stories op Zalando te vinden zijn. Dit product is beschikbaar voor klanten in de meeste Zalando-markten, waaronder Nederland. 


Bureaus

Media

Economisch