AVRORTROS brengt TrosKompas en TV Krant onder bij Bindinc.
In een strategische zet kondigen AVROTROS en Bindinc. aan dat TrosKompas en TV Krant vanaf nu worden ondergebracht bij Bindinc. Deze samenwerking belooft niet alleen de merken, maar ook de winstgevendheid van deze titels voor omroep AVROTROS te versterken.
Gabrielle de Jong, CEO van Bindinc., is enthousiast: “ Door onze krachten te bundelen, creëren we het noodzakelijke inkoop- en salesvolume en brengen we de expertise samen die vereist is om sterke merken sterk te houden. ”
De Jong benadrukt het belang van de identiteit van de gidsen: “ Onder één dak kunnen we de inhoudelijke kwaliteit en het onderscheidende karakter van deze bladen waarborgen. ”
Strategische voordelen voor AVROTROS
Taco Zimmerman, algemeen directeur van AVROTROS, ziet de stap als een strategische zet: “TrosKompas en TV Krant zijn belangrijk voor ons om zo in contact te blijven met onze achterban. Door deze tv-gidsen onder te brengen bij de experts van Bindinc. kunnen we nog jarenlang voldoen aan de verplichting dat alle nevenactiviteiten winstgevend moeten zijn. Een aanzienlijk deel van deze opbrengsten gebruiken we om diverse cultuurprogramma’s financieel te ondersteunen waarmee we de sector en Nederland verrijken en verbinden. ”
Krachtenbundeling in een veranderend medialandschap
Gabrielle de Jong licht toe waarom deze samenwerking zo belangrijk is in het huidige mediaklimaat: "Schaalvergroting en samenwerking zijn essentieel om adequaat te kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden en politieke ontwikkelingen. Samen doen we het beter en staan we sterker. ”