
Numen ondersteunt Wakuli bij internationale ambitie
Het koffiebedrijf Wakuli heeft Numen, corporate creatief PR-bureau, gekozen als partner voor communicatiestrategie en public relations. De samenwerking is een belangrijke stap voor het koffiebedrijf in het realiseren van een wereld waar consumenten genieten van betere koffie en boeren een eerlijke beloning ontvangen.
Wakuli is aan het groeien en opende onlangs haar 20e vestiging. Om de transformatie van Amsterdamse start-up naar internationaal koffiemerk te ondersteunen, was het merk op zoek naar een partner die de balans tussen commerciële slagkracht en een ideële missie begrijpt.
Internationale missie
Deze groei van Wakuki is noodzakelijk om hun uiteindelijke doel om systematische verandering in de koffieketen te bereiken. "Op dit moment heeft een klein aantal spelers alle macht in handen", vertelt Yorick Bruins, mede-oprichter van Wakuli. "In het huidige 'zandlopermodel' zijn 10 miljoen boeren afhankelijk van een handvol giganten. Op kleine schaal worden goede dingen gedaan, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. Wij willen systemische verandering en dat kan alleen met dit nieuwe model".
Om de visie te vertalen naar een breder publiek werkt Wakuli nu samen met Numen. De samenwerking levert meteen resultaat op. De mediabenadering stelt de missie centraal maakt duidelijk hoe het merk zijn snelle groei weet te combineren met maatschappelijke verantwoordelijkheid.