
Lindt en pitchwinnaar TBWA\Neboko pakken uit rondom feestdagen
Na een gewonnen pitch lanceert TBWA\Neboko de feestdagencampagne 'Pak uit met Lindt Lindor' voor het gelijknamige chocolademerk. Lindt heeft de concepten uit pitch, waaronder een tv-commercial, social assets en activaties, direct in productie genomen.
"Vanaf de eerste ontmoeting voelde de samenwerking natuurlijk en wisten we elkaar direct goed te vinden", aldus Thomas van der Helm, Head of Account TBWA. "De campagne werd meteen omarmd en hebben we vervolgens samen tot leven gebracht. In deze intensieve samenwerking was het onderlinge vertrouwen vanaf het begin hoog, wat een sterk fundament vormt voor de toekomst."
Chocoladebillboard
Naast de tv-commercial waarin het draait om samenkomen, steelt een chocoladebillboard de show. Het bord bestaat uit 20.000 bon bons. Op 13 december staat de reusachtige uiting, nog volledig ingepakt, bij Café Vertigo in het Vondelpark. Op 14 december wordt het om 10:30 uur feestelijk onthuld door Robert ten Brink en verandert het in een eetbare installatie.
Nog meer cadeaus
Om de actie verder tot leven te brengen, pakt Lindt uit met meer feestelijke activaties. Zo pakt het merkcadeaus sierlijk in op Utrecht Hoog Catharijne en Rotterdam Centraal, ligt er speciaal inpakpapier in de schappen van Albert Heijn en worden er op de socials praktische inpaktutorials verspreid. De campagne is bovendien zichtbaar op een rondrijdende tram in Rotterdam en op de Grote Markt in Antwerpen.
Het project rondom de feestdagen is het eerste onderdeel van de nieuwe merkcampagne 'Pak uit met Lindt Lindor', die het komende jaar verder wordt uitgerold. Naast Lindor zal TBWA\Neboko uitingen ontwikkelen voor de Excellence- en Gold Bunny-lijn van Lindt. Deze worden op een later moment gelanceerd.