De 2024 trends van Snapchat
Het einde van 2023 is in zicht en het is tijd om te kijken naar de trends voor 2024. Natascha Chamuleau, GM Nederland bij Snapchat, deelt de trends voor aankomend jaar.
2024 wordt het jaar van de sport met zowel de Olympische Spelen als het Europees Kampioenschap voetballen. Ze verwachten dat sportmarketeers de betrokkenheid van fans naar een hoger niveau tillen naarmate clubs en merken meer technologieën zoals AR, Bitmoji en digitale fashion omarmen. Dit zou het jaar kunnen zijn waarin we de eerste echte Augmented Reality Olympische Spelen zien.
De Trends
1. AI zal AR-ervaringen superchargen (Innovatie)
2023 is het jaar waarin AI mainstream werd. Voor Snapchat is AI de motor, het helpt ons een gepersonaliseerde ervaring te bieden en een nog verfijndere en geavanceerdere AR-ervaring. Een mooi voorbeeld van dit jaar was onze realistische Barbie Try-On-lens, onze best presterende lens ooit!
2. Een ‘vriendschap-recessie’ zal nauwere banden aanwakkeren (social media)
Volgens onderzoek van het Survey Center on American Life komen we in een 'vriendschap-recessie'. Mensen zijn nog nooit zo verbonden geweest en toch neemt de eenzaamheid toe. Veel respondenten geven toe dat ze minder hechte vriendschappen hebben dan vroeger.
3. De creatieve economie zal opnieuw evolueren (Creators)
Wereldwijd beschouwen meer dan 200 miljoen mensen zichzelf als creator. De verwachting is dat marketeers in 2024 meer dan 32 miljard dollar gaan uitgeven aan influencermarketing.
4. Een groot sportjaar zal de fandom ervaring veranderen (Sport)
Als sportfan hoef je niet fysiek meer in het stadion aanwezig te zijn of live naar sportwedstrijden te kijken. Sportfans zeggen dat een groot deel van hun ervaring via hun telefoon verloopt - ze volgen live commentaar bij evenementen online en vieren online feest (en meeleven) met anderen over de hele wereld - het maakt allemaal deel uit van het plezier.