
Inschrijving 26e Gouden Giraffe Awards geopend
De inschrijvingen voor de 26e editie van de Gouden Giraffe Awards zijn officieel geopend. Iedereen die zich bezig houdt met livecommunicatie kan een project inzenden in zeven categorieën. De nieuwe editie introduceert een vernieuwde opzet, categorie-indeling, jurering en awarduitreiking.
De awards zetten in de volgende editie weer de meest impactvolle livecommunicatieprojecten in de spotlights. De awards onderstrepen de rol van live als strategisch marketing- en communicatiekanaal en roepen bureaus, merken, locaties en leveranciers op hun beste projecten in te dienen.
Nieuwe categorieën
Dit jaar vallen de Gouden Giraffe Awards onder toezicht van Publique, platform voor livecommunicatie, die samen met diverse brancheverenigingen de opzet en inhoud van de prijs hebben vernieuwd. Deze basis moet zorgen voor het waarboren van de kwaliteit van de awards en het platform toegankelijk maken voor de hele livecommunicatiebranche.
Inzenden kan in zeven categorieën, door niet alleen bureaus, maar ook maar ook opdrachtgevers, venues, dienstverleners en leveranciers. Daarnaast is de categorie-indeling vernieuwd. De focus verschuift van het type evenement, naar impact en doelstelling, zodat uiteenlopende formats en initiatieven ook de kans krijgen.
Deelname
Het indienen van een project voor de 26e Gouden Giraffe Awards is gratis. Daarmee wil de organisatie het voor iedereen toegankelijk maken. De uitreiking vindt plaats op 2 maart 2026 tijdens HI-DAY, een nieuwe congresdag rond het thema 'Human Intelligence'. Op de dag zelf worden inspiratie, kennis en netwerken met live jurypresentaties gecombineerd. Er wordt afgesloten met een awardshow.
Klik hier voor meer informatie.