Tonny Media overgenomen door Podimo

Tonny Media overgenomen door Podimo

23-08-2024 (09:06) - Media

Podimo neemt de podcastuitgever Tonny Media over. Het Deense Podimo wil via de overname de groei in Nederland versnellen. Tonny Media en Podimo sloten in 2022 al een strategische samenwerking en zeggen ook na de overname onafhankelijk van elkaar te blijven opereren.

In de media wordt gesproken over een miljoenen-deal, maar exaxte bexragen worden niet bekend gemaakt. Voor de oprichters/makers verandert er weinig:  Titus van Dijk blijft aan als ceo van Tonny Media. Hij richtte het bedrijf in 2020 op met zanger Jaap Reesema en columnist Sander Schimmelpennick.

Sander Schimmelpenninck blijft zijn column de Zelfspotcast voor het platform maken en laat verder in een laconiek statement weten: ‘Oh ik zit in Zweden, ik heb er niet zoveel mee te maken gehad. Medeoprichter Titus, de man die het kantoor runt, heeft de deal uitonderhandeld. Voor mij verandert er niet veel.'

Tonny Media is uitgever van verschillende populaire podcasts en ontwikkelt ook reclamestrategieën voor podcasts in opdracht van derden, zoals TOTO (foto boven). 

Tonny Media CEO Titus van Dijk: "Tonny Media is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de spannendste mediabedrijven van Nederland. We droomden ervan om een ‘ideeënfabriek’ te bouwen waar al onze fantasieën werkelijkheid worden. De afgelopen jaren zijn we erin geslaagd om onze ideeën uit te werken in unieke content, van podcasts tot sociale mediakanalen en tv-producties. Maar we zijn nog lang niet klaar. We willen meer inkomsten voor onze makers genereren, meer expertise op het gebied van formats en monetisatie opbouwen en een stevige partner hebben voor onze internationale ambities. Daarom zetten we de volgende stap samen met Podimo, dat dezelfde ambities en waarden heeft als wij. Podimo biedt Tonny Media de kans om nog verder te groeien in alles wat we doen."

Sachin Doshi, Chief Content Officer bij Podimo: “Nederland is een belangrijke markt voor ons en we willen Nederlandse makers optimaal kunnen ondersteunen. “Abonnementen blijven de motor van ons bedrijf, maar we beseffen dat het aanbieden van andere opties belangrijk is voor makers en voor onze groei. De overname van Tonny Media is dan ook onderdeel van Podimo’s bredere strategie om samen te werken met gelijkgestemde bedrijven in diverse markten om gezamenlijk aan de toekomst van podcasting te bouwen, kansen voor makers te vergroten, de diversiteit van content te verbeteren en de betrokkenheid van het publiek te versterken."


Bureaus

Marketing

Economisch