Waarde Connected TV groeit naar 26 miljard dollar in 2023

10-08-2023 (12:20) - Media

Hoewel CTV de totale televisie-uitgaven stabiel houdt, trekt het nog geen nieuwe dollars naar het platform. Als gevolg hiervan is de groei van CTV drie keer langzamer dan die van retailmedia op hetzelfde punt in zijn ontwikkeling.

Advertentie-uitgaven voor Connected TV (CTV) nemen toe naarmate kijkers en adverteerders weggaan van lineaire televisie-uitzendingen. Bovendien versnippert de 'verkoopkant' van de markt zich in kleinere operatoren naarmate de lineaire tv-uitgaven dalen (vooral in de VS), waardoor de economie van de tv-markt verandert. Het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van WARC Media, 'Connected TV's next episode', onderzoekt advertentie-investeringen en consumptiepatronen van CTV. 

Van uitzending naar streaming

Mede-auteur van het rapport, Alex Brownsell, Head of Content, WARC Media: “CTV-advertentie-uitgaven groeien, maar niet zo snel als men zou verwachten. Terwijl mensen switchen van uitzending naar streaming, is dit een evolutie, geen revolutie. “De markt is gefragmenteerd en investeringen in CTV-advertenties worden voornamelijk uit bestaande budgetten gehaald. Er moet meer worden gedaan om CTV te helpen zijn volledige potentieel te realiseren en ervoor te zorgen dat media-eigenaren advertentiedollars kunnen aantrekken van buiten de huidige grenzen van de tv-markt." 


Bureaus

Marketing

Economisch