Wat doet een SEO specialist?

08-12-2022 (17:33) - Media

We hebben veel knappe koppen op de wereld rondlopen. De een weet precies hoe een meterkast in elkaar zit, de ander weet exact hoe alle fiscale regelingen in je voordeel gebruikt kunnen worden en weer een ander weet hoe het lichaam in elkaar zit en werkt. Allemaal erg mooi, maar over die knappe koppen willen we het vandaag niet hebben. Nee, vandaag is het tijd voor iets anders. Vandaag is het tijd voor iets digitaals en iets dat toeziet op de inzet van het internet en allerlei dingen daaromtrent om bijvoorbeeld de website van je bedrijf de aandacht te laten krijgen die het verdient. Dat is echter slechts een klein onderdeel van waar we het vandaag over gaan hebben, maar in zijn algemeenheid gaat het daarom. Wat we gaan bespreken? Wat een seo specialist doet natuurlijk! 

Wat is SEO?

Om te weten wat een SEO specialist doet, is het handig om eerst te weten wat het begrip SEO betekent. Mocht je dit wel al weten, dan kun je natuurlijk dit deel even overslaan en verderop beginnen met lezen. Voor diegenen die het nog niet weten; SEO staat voor Search Engine Optimization. Dit betekent op haar beurt weer dat dit inhoudt dat er wordt gewerkt aan allerlei zaken om een website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te laten komen op een zoekmachine. Meestal wordt Google hiervoor als uitgangspunt genomen. Er wordt hiervoor gedraaid aan allerlei knoppen om de website zo betrouwbaar en foutloos mogelijk te maken. Wat dit voor werkzaamheden zijn en waar de SEO specialist zich dus mee bezighoudt, dat lees je hieronder.

Meeting

Allereerst wordt er een meeting gepland met de SEO specialist en de klant die geïnteresseerd is in de diensten. In deze meeting wordt er besproken wat de huidige situatie van de klant is, wat de wensen zijn van de klant en ga zo maar door. Vervolgens wordt dit, zo mogelijk, gekoppeld aan de werkzaamheden van de SEO specialist. Wat kan hij/zij betekenen voor de klant en hoe vertaalt dit zich in concrete werkzaamheden? Ook wordt er mogelijk gekeken naar de site van de klant om te kijken wat er meteen verbeterd zou kunnen worden.  

Vervolg

Dan het vervolg. Het vervolg houdt in dat de SEO specialist een opdracht heeft gekregen van de klant en dus dat hij of zij aan de slag mag om alles te verbeteren en meer leads te genereren. Dit wordt vaak gedaan met dingen als content optimalisatie en linkbuilding. Zo kun je denken aan het implementeren van zoekwoorden op pagina’s van de site zodat de site veel beter vindbaar is op zoekmachines, maar ook aan linkbuilding. Linkbuilding is een iets minder bekend begrip, maar dit komt neer op het samenwerken met andere sites om zo de betrouwbaarheid te verhogen. Er worden dan links geplaatst op de site van een ander naar jouw site, meestal in blogs, zodat er meer op geklikt wordt en de site dus als betrouwbaarder overkomt. Over het algemeen geldt ook dat hoe meer een site wordt bezocht, hoe hoger hij in de zoekresultaten kom

 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch