'You Belong Here' campagne van TikTok viert zelfexpressie en identiteit

08-08-2023 (14:00) - Media

TikTok wordt gedreven door content van de LHBTQIA+-gemeenschap, die miljoenen mensen inspireert met hun creativiteit, passie en activisme. Ter ere van Amsterdam Pride viert TikTok de LHBTQIA+-gemeenschap en geeft het hen een podium.

Samen met partners H&M en Milkshake Festival richt TikTok zich op de vele vormen van zelfexpressie en identiteit onder het motto van: 'You Belong Here'. TikTok is een veilige plek waar mensen zich welkom voelen en zich kunnen uiten zoals ze zijn. Met paneldiscussies op 4 augustus en een boot tijdens de Canal Parade op 5 augustus, zorgt het platform ervoor dat het online en offline creativiteit inspireert en stimuleert.

LHBTQIA+-gemeenschap op TikTok

TikTok zet zich in voor het steunen van LHBTQIA+ creators en het uitvergroten van wat zij te zeggen hebben. De LHBTQIA+-gemeenschap weet het platform te inspireren met hun creativiteit en plezier. TikTok werkt dan ook hard om een inclusieve omgeving te creëren, waarin de LHBTQIA+-community volledig tot hun recht kan komen. Om die boodschap kracht bij te zetten, organiseerde TikTok een Pride-evenement door queer creators en voor queer creators, met paneldiscussies over inclusie, zelfexpressie en het maken van content.

Authentiek uitdrukken

Arnaud Cabanis, hoofd Global Sales Solutions voor Frankrijk en de Benelux, maakte deel uit van de paneldiscussie 'How can and how do companies work towards true and genuine impact and inclusion for the LGBTQIA+ community year-round?' en zegt: "Wij geloven dat zowel mensen als merken zich met elkaar moeten kunnen verbinden en zich authentiek moeten kunnen uitdrukken. We weten dat het nodig is om te luisteren naar de behoeften van de community bij het creëren van een inclusieve plek. We zijn er trots op om samen te werken met organisaties als Pride Amsterdam en het platform voor en met de gemeenschap te bouwen."

Voor iedereen

You Belong Here is meer dan een campagnetitel voor TikTok - het is een manier om te laten zien dat het platform zich inzet voor de LHBTQIA+-gemeenschap op TikTok. Het is belangrijk dat mensen met elkaar in contact kunnen komen, zich authentiek kunnen uiten en de beste versie van zichzelf kunnen zijn op het platform. Om dit te realiseren luistert TikTok naar de community en wat zij belangrijk vindt. Het platform doet hun uiterste best om de LHBTQIA+-gemeenschap op TikTok te beschermen door gepaste actie te ondernemen, waaronder het verwijderen van content en accounts gericht op intimidatie, pesten, haatzaaien en hatelijk gedrag, zoals deadnaming of misgendering, zoals uitgelegd in de communityrichtlijnen. Mensen worden zo in staat gesteld om de beste TikTok-ervaring voor zichzelf te creëren met verschillende veiligheidsfuncties, waaronder het rapporteren van content in strijd met de richtlijnen en filters voor comments. 


Bureaus

Marketing

Economisch