Gall & Gall vernieuwt formule met oog voor bewuster drinken

Gall & Gall vernieuwt formule met oog voor bewuster drinken

17-10-2025 (09:33) - Marketing

Met de feestmaanden voor de deur slaat Gall & Gall een nieuwe koers in. De slijterijketen speelt hiermee in op het feit dat consumenten steeds bewuster drinken. Naast nieuwe wijnen en whisky's in het schap, introduceert het bedrijf een vernieuwde winkel- en merkbeleving.

Gall & Gall ziet dat consumenten steeds bewuster omgaan met alcohol. Zo is de vraag naar alcoholvrij en low-alcohol, evenals bio- en natuurwijnen, de afgelopen jaren gestegen. Ook is er een verschuiving zichtbaar van rood naar mousserend, rosé en wit en een toenemende interesse in nieuwe wijnlanden. Gall & Gall breidt daarom het aanbod uit met 200 nieuwe wijnen. Binnen de whiskycategorie wordt Blended Malt geïntroduceerd, naast een versterking van het aanbod Japanse en Nederlandse whisky’s.

Winkelervaring

Alle winkels krijgen een uniforme, overzichtelijke uitstraling met betere navigatie. Smaak blijft het belangrijkste criterium bij de keuze van wijn of whisky, maar veel consumenten vinden het lastig om de juiste fles te kiezen. Daarom worden vernieuwde smaakprofielen geïntroduceerd met duidelijke Nederlandse termen die het makkelijker maken om de juiste fles te kiezen. Deze profielen zijn zichtbaar in de winkel, op de schappen en in de gloednieuwe Smaakgids Wijn. Deze papieren gids bevat uitleg, tips en achtergrondverhalen.

Merkervaring

Ook bouwt Gall & Gall verder aan zijn merkbeleving met diverse initiatieven. Voor de whisky categorie zijn dat een whisky editie van Toost& Magazine en de nieuwe podcast ‘Toost& whisky!’. Voor de categorie wijn is er een vernieuwde online wijncatalogus en de nieuwe Smaakgids Wijn.

"We bestaan al meer dan 140 jaar en dat kan alleen als je meebeweegt met je klanten", aldus Nienke van de Streek, General Manager Gall & Gall. "We weten als geen ander wat er bij onze klanten speelt, wat de laatste trends zijn en hoe je een moment bijzonder maakt. De grote vernieuwingen en innovaties die we dit najaar doorvoeren in ons assortiment en de winkelbeleving zijn hiervan het bewijs."


Bureaus

Media

Economisch