Young Colfield begeleidt met nieuwe partners nieuw talent naar de arbeidsmarkt
Joris van der Steuijt en Mariolein van der Plas treden als mede-eigenaren toe bij Young Colfield, een specialist in traineeships voor talentvolle, net afgestudeerde academici. Young Colfield richt zich op het begeleiden van young professionals bij de ontwikkeling van hun professioneel zelfbewustzijn en talent.
De twee nieuwe mede-eigenaren treden als bestuurders toe tot Young Colfield om zo het bedrijf verder te ontwikkelen. Young Colfield verbindt de nieuwe generatie young professionals aan opdrachtgevers die op zoek zijn naar talent. De specialist wil young professionals goed voorbereid naar de arbeidsmarkt begeleiden. Young Colfield doet dat nu nog voor alleen WO-afgestudeerden, maar onderzoekt ook andere proposities, zoals traineeships voor andere opleidingsniveaus en traineeships specifiek gericht op duurzaamheid.
Groot gat
“De huidige generatie is anders opgegroeid; zij heeft andere randvoorwaarden nodig en andere behoeften om te kunnen floreren op de werkvloer”, aldus Mariolein van der Plas. “Mensen die starten met hun loopbaan voelen zich vaak overweldigd en zijn zoekende. Het gat tussen studeren en werken blijkt groot. Daarnaast is voor deze generatie impact maken veel belangrijker, maar ook ontwikkeling en work-life balance staan hoger op de agenda. Onze visie, die zich kenmerkt door focus op bewustzijnsgroei in werksituaties, sluit aan op die behoeften en wordt als waardevol ervaren door zowel young professionals als opdrachtgevers. In de praktijk zie je dat de werkwijze zijn vruchten afwerpt en onze jonge uitgestroomde talenten langer bij één werkgever blijven dan hun generatiegenoten.”
“Door de veranderingen ontstond er ruimte voor - en behoefte aan - versterking”, aldus Els Hoebee. “Enerzijds in de dagelijkse leiding, op het vlak van business development en bedrijfsvoering, anderzijds om het ‘aandeelhouderschap’ zoveel mogelijk binnen het Young Colfield-team te behouden. Als visiegedreven organisatie kiezen we er bewust voor om zoveel als mogelijk aandeelhouders te hebben die dichtbij de dagelijkse praktijk staan.”