Presentatietrainingsbureau 360talk brengt eigen boek uit

19-01-2023 (15:19) - Publicaties

Gijs Nillessen en Jonas van der Vlugt stonden zelf jarenlang op het podium en trainden daarna met hun trainingsbureau 360talk meer dan 1500 mensen in zelfverzekerd spreken. Hun zelf-ontwikkelde methode is nu vertaald naar het managementboek Zelfverzekerd spreken, waar mensen zelf in vier stappen naar de perfecte presentatie kunnen toewerken.

Moeiteloos presenteren en zelfverzekerd spreken is voor veel professionals een grote opgave. Dat zien Gijs Nillessen en Jonas van der Vlugt dagelijks in hun trainingen waarbij zelfverzekerd spreken de basis vormt. Beiden hebben jarenlange podiumervaring als respectievelijk stand-upcomedian en radio-dj en runnen nu samen trainingsbureau 360talk.

Trainingsmethode

Gijs begon ooit als stand-up comedian, maar is inmiddels een veelgevraagd dagvoorzitter en presentator. Jonas werkte jarenlang als radio-dj en als spreekcoach. De afgelopen jaren hebben de coaches al zo’n 1500 mensen succesvol getraind en zelfverzekerd het podium op gekregen. Ze ontwikkelden hierbij een eigen trainingsmethode die nu voor iedereen beschikbaar is via het managementboek Zelfverzekerd spreken. Gijs en Jonas brengen de essentie van spreken in het openbaar terug tot vier essentiële stappen: authenticiteit, je punt maken, storytelling en strategie. Het is een ideale training voor mensen die willen stralen op een podium of voor professionals waarvan spreken voor publiek onderdeel is van hun dagelijkse taken(pakket).

Gijs Nillssen: “Wij geloven dat presentatietraining meer is dan het aanleren van de juiste technieken. Het is een onderzoek naar wie je bent en hoe je dat zichtbaar maakt. Je presentatie heeft pas impact als je niet verstopt wie je bent, maar jezelf laat zien. Of je ‘echt’ durft te zijn heeft grote invloed op hoe je overkomt en de impact die je maakt."

Managementboek

Het managementboek Zelfverzekerd spreken is sinds 18 januari verkrijgbaar.

Gijs:
 “Ons boek is het resultaat van 8 jaar lang sprekend Nederland observeren en coachen. De formule die we hebben ontwikkeld is effectief en er is veel vraag naar. Dat zien we nu ook terug in de verkoop en pre-orders van ons boek. Onze missie was altijd: stop met 50 slides wegklikken, maak contact, heb plezier en genereer impact. We zien de laatste twee jaar echt een ommezwaai. Mensen willen er werk van maken. Het is mooi om die verandering te zien bij iedereen die dagelijks in vergaderingen en presentaties zit die geen energie of beweging opleveren.”