Marie-Stella-Maris start een Refillution

12-01-2023 (16:08) - Sustainable

Naast dat Marie-Stella-Maris hun sociale impact wil vergroten, wil het merk ook hun impact op het milieu in 2023 verkleinen. Het lifestylemerk richtte zich al op de ontwikkeling van duurzame verpakkingen die je eindeloos kunt navullen, maar wil nu meer nadruk leggen op het refillen. Met navullen bespaar je afval, beperk je de CO2-uitstoot en dus je impact op het milieu.

In 2022 heeft het merk met de verkoop van refill pouches minimaal 50.000 flessen bespaard, en dus afval. Een mooi resultaat en bijna een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor. Ook voor 2023 ligt de focus van Marie-Stella-Maris op refillen en het ontwikkelen van nieuwe refillable producten. Het merk roept iedereen op om nog bewust(er) om te gaan met afval en de focus te leggen op het refillen van producten.

Refillution

Josha Jansen, Marketing & Impact Director: “Door het aantrekkelijk en toegankelijk maken van navullen willen wij een verandering in beweging brengen. Met Sustainalize hebben wij in 2021 een eerste berekening gemaakt van de besparing aan afval en CO2 als je een refill pouch koopt in plaats van een nieuwe fles body wash – dit loopt op tot wel een besparing van 78%! En moeilijk is het niet. Dus ik zou zeggen: Join our Refillution!"

Refill Stations

Naast het aanbod in refill-verpakkingen dient elke Marie-Stella-Maris winkel ook direct als een Refill Station. Je kunt bij de Refill Bar bijna het hele assortiment navullen tegen een sterk gereduceerde prijs. Tijdens de ‘Happy Hour at the Refill Bar’ - iedere woensdagmiddag tussen 13:00 en 18:00 – kunnen klanten zelfs tegen 50% van de nieuwprijs de producten bijvullen.

#jointherefillution