Veenman+ en Platform P gaan samen verder als Dex

Veenman+ en Platform P gaan samen verder als Dex

19-12-2024 (11:10) - Toeleveranciers

Veenman+ en Platform P gaan samen verder. Onder de naam Dex zal het nieuwe bedrijf een breder pakket aan communicatiemiddelen en content aanbieden, waarbij de totale ontzorging van klanten de missie blijft.

De partners zijn geen onbekenden van elkaar. Platform P heeft vestigingen in Utrecht, Breda en Rotterdam, waarbij de laatste in hetzelfde pand als Veenman+ is gehuisvest. Daar werd niet alleen samen geluncht, maar ook steeds vaker samengewerkt. En dat smaakte naar meer. Dex biedt alles wat beide partijen los van elkaar boden, en meer: van communicatiemiddelen tot en met content. Zo produceert Dex drukwerk, magazines, huisstijlen, boeken, POS-materiaal, signing en relatiegeschenken.

‘Een idee waar we energie van kregen’

‘Het was een spontaan idee’, vertelt Shanna van den Berg-Ringsma, directeur van Platform P. ‘Daarna was de geest uit de fles en konden we niet stoppen met fantaseren over de mogelijkhedenen voordelen.’
Edwin Veekens, directeur van Veenman+: ‘Die voordelen gaan dan over het verbreden van je dienstverlening, meer kennis in huis, grotere concurrentiekracht, sterkere marktpositie, kostenreductie en risicospreiding. En dat we hiermee grotere stappen kunnen zetten in maatschappelijke betrokkenheid en duurzaamheid. Die voordelen zijn allemaal waar. Maar in eerste instantie was het vooral zo dat we blij werden van het idee, dat we er energie van kregen.’

Van drukwerk naar communicatiemiddelen

De voormalige bedrijven hebben veel overeenkomsten en een paar leuke verschillen waarop ze elkaar nu aanvullen. Platform P is helemaal thuis in drukwerk, maar dan wel op álles dat kan worden bedrukt: van papier tot steigerdoek, van display tot beursstand. Met als belangrijke belofte de service van één vast contactpersoon die alles regelt. Veenman+ richt zich op het maken van communicatiemiddelen. Denk aan drukwerk, magazines, huisstijlen, boeken, POS materiaal, signing, relatiegeschenken en meer. Daarnaast zette het eigen initiatieven in de markt als de magazines en online platforms Gers!, de Buik en Onze Haven. Maar ook hardloop community Rotterdam Running Crew en uitgeverij Kyosei. Door samen te gaan als Dex willen de bedrijven nog meer kunnen betekenen voor bestaande en nieuwe klanten.

Persoonlijke service blijft belofte

Edwin Veekens wordt directeur van Dex en Shanna van den Berg-Ringsma blijft als adviseur bij het nieuwe bedrijf betrokken. Verder blijft Dex met kantoren aanwezig in Rotterdam, Breda en Utrecht vanuit de missie om klanten met persoonlijke service te ontzorgen. Dit betekent dat groei van huidige vestigingen en uitbreiding naar nieuwe locaties hoog op de agenda staat. Naast de eigen medewerkers bestaat Dex uit een netwerk van professionals in alle denkbare communicatiedisciplines die op hun expertise worden geselecteerd en voor klanten ingezet.
Veekens: ‘De kans dat je ons iets vraagt waarop we nee moeten zeggen, is dan ook heel erg klein.’

Foto: (v.l.n.r.) Shanna van den Berg-Ringsma (adviseur), Edwin Veekens (algemeen directeur en directeur locatie Rotterdam), Jeroen Mos (directeur locatie Utrecht), Maarten van der Pot (directeur locatie Breda). Fotocredits: Rick Arnold.