ANWB lanceert 'Hoe kunnen we jou helpen?'

03-05-2022 (10:56) - Campagnes

Hoe kunnen we jou helpen? Deze vraag staat centraal in het nieuwe communicatieconstruct van de ANWB. Vandaag start de eerste campagne voor het domein fiets op onder andere TV, radio, online video, social media en print. Het is de eerste uiting van het nieuwe communicatieconstruct waarmee de ANWB een eenduidig en een modern merkgevoel wil uitdragen om zo ook wat aansprekender te worden voor een jongere doelgroep.
 
De ANWB staat vooral bekend om haar Wegenwacht. Maar de ANWB helpt ook op vele andere manieren. Om de breedte van het merk te communiceren is door Fitzroy en de creatieve afdeling van de ANWB een overkoepelend verhaal ontwikkeld met als basis de ANWB merkessentie, helpen.
 
Marnix Tiggeloven, Account Partner Fitzroy: "Bij de ANWB zit helpen al sinds de oprichting in de genen, het is een mentaliteit die voelbaar is in alles wat ze doen en in elk contact. Dit gevoel hebben we doorgetrokken naar communicatie."
 
Charlotte Zelders, CMO ANWB: "Met het nieuwe communicatieconstruct maken we duidelijk dat de ANWB altijd voor je klaar staat. Zo kunnen we het merk op een consistente manier verbreden van een functionele productassociatie naar een meer emotionele rol voor de ANWB."
 

Credits

Strategie & concept: Fitzroy & ANWB
Regie: Robbert Doelwijt Jr.
Productie: Yune
Media: Wavemaker, ANWB
Verantwoordelijk ANWB: Charlotte Zelders, Monique Dirkse, Toine de Krosse, Joost Poolman Simons