Fuze Tea integreert gamification in Made of Fusion campagne

16-05-2022 (11:18) - Campagnes

De eerste wereldwijde creatieve campagne voor Fuze Tea, genaamd ‘Made of Fusion’, brengt een ode aan de verschillen en contrasten van mensen en de wereld waarin zij leven. De campagne is geïnspireerd op de drie unieke ingrediënten die samenkomen in Fuze Tea - getrokken thee, fruitsmaken en een vleugje kruiden, en komt onder andere tot leven via gamificatie op het Made of Fusion-platform. 

 

Voor deze creatieve campagne lanceert Fuze Tea het Made of Fusion-platform dat zich richt op de reislustige consument, ofwel ‘Modern Explorer’, die van nieuwe ervaringen houdt en zelfexpressie en -ontdekking belangrijk vindt. Zo wordt de consument gedurende de campagne meegenomen op ontdekkingsreis. Onderdeel hiervan is het innovatieve platform waarbij de consument door middel van gamification haar contrasten kan ontdekken en uit welke ‘fusie’ zij bestaat. De consument maakt daarmee ook kans op een gepersonaliseerde citytrip voor 2 personen per trein. 
 
Tim Geelen, Senior Brand Manager Fuze Tea: “Fusie is wat ons als mens uniek maakt. Deze perfecte fusie van contrasten is ook wat Fuze Tea uniek maakt: een fusie van getrokken thee, fruitsmaken en een vleugje kruiden. Nu ook met twee nieuwe suikervrije varianten. We kijken ernaar uit om met ons allereerste Fuze Tea-platform de contrasten in het leven te vieren met iedereen in Nederland.”

 

Suikervrije varianten 

Onlangs introduceerde Fuze Tea twee nieuwe suikervrije smaken, Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar en Fuze Tea Green Tea Appel Kiwi No Sugar. De introductie van de suikervrije varianten past binnen de ambitie om meer keuze en minder suiker aan te bieden met als doel dat in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume bestaat uit calorievrije en caloriearme dranken. In het duurzaamheidsplan This Is Forward beschrijft Coca-Cola in Nederland haar acties en doelstellingen als het gaat om dranken, verpakkingen, klimaat, water en maatschappij. 
 
 

Made of Fusion-platform 

De nieuwe TVC-campagne omvat het creatieve werk van de bekroonde Egyptische regisseur Ali Ali, de wereldberoemde fotograaf Ignacio Ricci en een creatief team uit verschillende continenten. De Made of Fusion-campagne wordt voor de lange termijn uitgerold via meerdere kanalen, waaronder tv, online video's, sociale media, buitenreclame en met behulp van influencers, en in Nederland met een 360-marketingplan aangejaagd. 

Credits 

Regisseur: Ali Ali 
Fotograaf: Ignacio Ricci 
Productie: Caviar Paris 
Lead reclamebureau: McCann Boekarest 
Mediabureau: Mediacom 
PR-bureau: Coopr