Grolsch lanceert nieuwe campagne en strijdt voor verbondenheid

01-05-2022 (17:15) - Campagnes

Grolsch brouwt al meer dan 400 jaar bier om mensen te verbinden met elkaar. Voor momenten met familie en vrienden, collega’s, de buurt en de club. De bierbrouwer heeft de ambitie om te groeien en introduceert daarom een nieuwe campagne die voortbouwt op deze historie maar tegelijkertijd past in de huidige tijd. 
 
Melanie Koning, marketing manager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: “Je herkent ongetwijfeld de jacht naar meer, beter en anders op deze wereld. Meer van jezelf eisen, je voor de buitenwereld op je (aller)best laten zien, alsmaar harder werken en meer verdienen. Allemaal met het idee - of de hoop - dat dat je echt gelukkig maakt. Ondertussen zijn we afgeleid van wat er echt toe doet. Terwijl we weten dat er niets gaat boven echte verbondenheid, betekenisvolle aandacht en tijd voor elkaar. Niets gaat boven oprecht contact met anderen. En dat is waar Grolsch de consument aan wil herinneren. De beroemde plop van onze beugelfles is de held van de campagne. Met deze plop willen we mensen letterlijk wakker schudden en laten stilstaan bij wat echt belangrijk is.”
 
De commercial, die in samenwerking met Dawn is ontwikkeld, is vanaf 2 mei aanstaande te zien op TV, online via o.a. YouTube en verschillende social mediakanalen. In de Nederlandse bioscopen is een langere versie van de commercial te zien. De campagne wordt ondersteund met Out of Home in de grote steden en een vernieuwde website. Gedurende de rest van het jaar is ‘Tijd voor elkaar, tijd voor Grolsch’ ook terug te zien in supermarkten en in horecazaken.
 

credits

Bureau: Dawn
Regie: Joost Biesheuvel
Productie: Vigics
Muziek: Soundsright
PR: HPB | Het PR Bureau
Verantwoordelijke bij Grolsch: Ard Bossema, Melanie Koning en Ellen Slaa