H&M verandert Pete Davidson in een mode-icoon

28-04-2022 (17:24) - Campagnes

H&M heeft een wereldwijde merkcampagne gelanceerd voor hun herenkledinglijn om mannen over de hele wereld te helpen hun eigen stijl te omarmen en zelfverzekerd te zijn op elk moment. De campagne 'Wear that feeling', heeft SNL-komiek en acteur Pete Davidson in de hoofdrol.
 
De nieuwe campagne, gemaakt in samenwerking met creatief bureau B-Reel, is gebaseerd op twee eenvoudige inzichten. Ten eerste voelen mannen zich aangetrokken tot kleding: als je dat perfecte nieuwe jasje of strakke t-shirt aantrekt, verandert er iets, je voelt je zelfverzekerd en hebt alles onder controle. Je voelt je goed. Ten tweede heeft de meerderheid van de mannen niets met "mode" en in plaats van inspiratie te zoeken in modefilms of runway shows, doen ze inspiratie op door te kijken naar de dingen waar ze van houden; films, muziekvideo's en comedy. Dat is waar Pete Davidson om de hoek komt kijken: hij maakt contact met de bestaande doelgroep van H&M Man en wekt tegelijkertijd de interesse van nieuwe consumenten, door middel van puur amusement en humor.
 
De campagne is niet gebonden aan een seizoenscollectie, maar heeft als doel het marktaandeel van H&M op de mannenmarkt te vergroten en ervoor te zorgen dat meer mannen H&M zien als hun eerste modebestemming in het algemeen.
 

Credits

Opdrachtgever: H&M
Projectleider: Jenny Näslund
Productie Manager: Jonathan Johansson & Sara Petrini
Art Buyer: Fanny Karlström & Lina Sköldebrand
Creatieve lead: Gustav Carpner
Head PR: Jennifer Johnson
PR Coördinator: Maria Strandberg
Agency Producer Camilla Geijer
Media: David Venetiou
Insight Lead: Caroline Georgsson
Creatieven: Anna Hellden & Patrik Andersson
Copywriter: Lotta Glimstedt
Mode Coördinator: Jessica Bjurström
Retouch Specialist: Per Gysing
Bureau: B-Reel Stockholm
Executive Creative Director: Zack McDonald
Creative directorL Afshin Moeini & Christian Poppius
Strateeg: Thomas Eon
Brand director: Caroline Deas-Ehrnvall
Brand Manager: Hannah Håål
Ontwerpdirecteur: Gustav Stockman
Ontwerpster: Lisa Nyberg
Productiebedrijf: Film Anonymous Content
Directeur: Tim Godsall
Uitvoerend Producent: Tor Fitzwilliams
Producer: Laura Miller
 
Director of Photography: Oliver Miller / Evan Prosofsky
Productie-ontwerper: Mark Snelgrove
Stylist: Ellie Grace Cummings / Thom Murray
Editor: Amanda Jensen, Final Cut
Geluidsmix: Andreas Andersson, Ponytail Sound
Senior VFX Artist: Olle Black, Tint
Account Manager: Robeson Jackson, Tint
Productiebedrijf Stills: Mamma Team
Fotograaf: Quentin de Briey