In Crisp-campagne staan eigen telers, kwekers en makers centraal

09-05-2022 (20:15) - Campagnes

Op 9 mei is de nieuwe massamediale campagne van Crisp, de supermarkt-app voor knettervers eten, van start gegaan. De campagne wordt op landelijke televisie gelanceerd met een nieuwe commercial, waarin de eigen Nederlandse boeren, telers en kwekers van Crisp centraal staan. Het merk staat daarmee op voor een voedselsysteem waarin de bron van lokaal en daarmee beter eten en drinken, centraal staat. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met dentsuACHTUNG!, sinds de oprichting vier jaar geleden partner van Crisp.
 
De nieuwe campagne draait om de vraag “Waar komt ons eten vandaan?” en bij Crisp is dat helder. Eten dat direct van de bron komt, zonder omwegen of plastic zakjes, en zonder dat dit op het supermarktschap ligt te wachten om gekocht te worden. Want wat bij Crisp via de app wordt besteld, komt rechtstreeks uit de Noordzee, uit de oven van de bakker of is vers geplukt bij de kweker. In de commercial neemt een meisje de kijker mee op avontuur langs deze vindplaatsen van vers eten uit het seizoen. Met de eigen makers en kwekers in beeld; weg van acteurs in boeren-overall. Met landelijke zichtbaarheid via de grote zenders op tv, een outdoorcampagne op abri’s en diverse (video)content via socialmediakanalen bouwt Crisp hiermee verder aan de missie om beter eten mogelijk te maken voor meer mensen.
 

Beter eten zonder tussenschakels

“Het is voor consumenten niet makkelijk om de producten die zij kopen te herleiden naar hun oorsprong. Vaak staat er op een plastic verpakking alleen een (ver) land vermeld,” vertelt Rózsa Groothoff, creative director bij Crisp. “Wij brengen de makers via de app dichter bij onze klant. Dat kan ook, want we kennen de mensen die je in de nieuwe commercial ziet persoonlijk. Zij zijn degenen die ons eten produceren. Zij telen, kweken en oogsten op plekken hier dichtbij, waar je gewoon, zonder tussenschakels, naartoe kan gaan. Met deze commercial vertellen we dus wat Crisp anders doet dan anderen, maar wakkeren ook die nieuwsgierigheid aan over waar eten en drinken vandaan komt. Voor iedereen nu, maar ook voor toekomstige generaties.”
 

Zelf maken door het samen te doen

Een proces zonder tussenschakels, dat geldt ook voor de samenwerking met dentsuACHTUNG!, waarin beide partijen samen als makers aan het merk bouwen. “We zijn onderdeel van elkaars team geworden door bijvoorbeeld tijdelijk bij elkaar op kantoor te zijn,” zegt Boris Nihom, managing director bij dentsuACHTUNG!. “Na de strategie en conceptontwikkeling, hebben we deze campagne in-house geproduceerd en geregisseerd. Gedurende het hele proces hebben we samen met het brandteam van Crisp opgetrokken. Zo werken we samen aan een sterk, onderscheidend en écht merk.” 
 
De campagne is vanaf 9 mei zichtbaar via een commercial op alle grote zenders op televisie, via out-of-home uitingen en via social content. 
 

Credits

-        Opdrachtgever: Crisp
-        Client responsible: Rózsa Groothoff, Marloes Dobbe & Bing Gall
-        Agency: dentsuACHTUNG!
-        Executive Creative Director: Kika Douglas Castroviejo
-        Creatives: Diederik Mulder & Daniel Bunde-Pedersen
-        Strategy: Boris Nihom
-        Account: Eveline Rooders
-        Director: Samyr Souen & Bern Hunter
-        Producer: Annette Putman
-        Director of Photography: Gabor Deak
-        Edit: Jorien Voogt
-        Grading: De Grot

-        Music: Massive Music