#WhatTheFanta campagne van start

02-05-2022 (10:06) - Campagnes

FantaTM lanceert #WhatTheFanta; een jaarlijks terugkerende interactieve campagne die draait om de gloednieuwe, suikervrije Fanta. Om het mysterie te benadrukken, is het Fanta logo op alle #WhatTheFanta-uitingen vervangen door een groot vraagteken.
 
Consumenten worden door middel van hints uitgedaagd de drie knalroze #WhatTheFanta-smaakcombinaties te raden – maar zij zijn ditmaal niet de enige. Want wat als iemand de smaken al heeft geraden nog voordat deze bekend zijn gemaakt? Dynamiek, interactie en een combinatie van online en offline-spelelementen staan centraal in deze derde editie van de #WhatTheFanta campagne.

Dit jaar introduceert Fanta de smaakinformant: een insider die de geheimen over de nieuwe suikervrije #WhatTheFanta-smaakcombinaties bekend probeert te maken door hints weg te geven. Met de #WhatTheFanta-campagne richt Fanta zich hoofdzakelijk op jongeren en combineert daarom online en offline-activaties. Door bijvoorbeeld de QR-code op een Fanta-verpakking of buitenreclame te scannen of door te klikken op een online swipe-up, komen zij terecht in de online WTFanta-hub. Hier kunnen zij deelnemen aan missies om, samen met de smaakinformant, de verschillende smaakcombinaties te proberen te raden.

Dit jaar spelen zowel Experiental Marketing (XM) als sampling een belangrijke rol in de #WhatTheFanta campagne. Onder andere door het organiseren van city-takeovers en een activatie in Walibi Holland. Gedurende zeven weekenden in mei en juni staan steden als Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht in het teken van de kenmerkende, roze Fantakleur. In Walibi kunnen bezoekers op zoek naar hints middels interactieve installaties waarmee de zintuigen worden geprikkeld. Tijdens de campagne kan het daarnaast zomaar zijn dat de smaakinformant ergens opduikt, die de consument maar al te graag een stap dichter bij de waarheid helpt.

Jelle Krikke, Brand Manager Core Brands & New Beverages bij The Coca-Cola Company: “Bij Fanta staat plezier centraal. Voorafgaand aan een campagne stellen we onszelf altijd de vraag ‘hoe kunnen we de dagelijkse sleur doorbreken?’, zo ook bij de lancering van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne. Omdat dit het derde jaar van deze populaire campagne is, zijn we op zoek gegaan naar een grappige, vernieuwende activiteit om met Fanta-fans in contact te komen. Nu we weten dat zij wel van een smaakuitdaging houden – zelfs als het om geheime smaken gaat – werd het concept ons snel duidelijk!”