Aigency Amsterdam pioniert in ultra-realistische AI-gegenereerde fotoproducties voor adverteerders
Aigency Amsterdam, dat gespecialiseerd is in AI-gegenereerde fotografie, markeert een keerpunt in de reclame- en beeldindustrie. Het bureau is opgericht door Chrissie Cremers, een ervaren Creative/Art Director met een achtergrond bij onder andere ELLE Decoration UK en een passie voor duurzaamheid, en Carina Snippe, Client Lead met meer dan 20 jaar account ervaring bij toonaangevende reclamebureaus zoals DDB, Havas Lemz, Doom & Dickson, en N=5.
Het Amsterdamse bureau biedt kant-en-klare, op maat gemaakte fotoproducties die naadloos aansluiten bij de behoeften van zowel merken als reclamebureaus. Door gebruik te maken van verschillende AI-technologieën, levert Aigency Amsterdam ultrarealistische beelden die niet alleen kostenefficiënt maar ook tijdbesparend zijn.
In een industrie waar de druk om snel en efficiënt te leveren groot is en de budgetten krimpen, biedt AI-gedreven fotografie een welkom alternatief. Het elimineert de traditionele uitdagingen zoals portretrechten en buyouts
De meest duurzame vorm van fotografie
AI-fotografie is daarnaast de meest duurzame vorm van fotografie. “Afhankelijk van het type fotografie kan AI-fotografie tot wel 2900 keer duurzamer zijn dan traditionele fotografie. Dit verschil zal in de toekomst enkel groter worden wanneer de efficiëntie van generatieve AI zal toenemen,” aldus Cremers.