Mollie en Billie lanceren BNPL-oplossing in Nederland

09-01-2024 (12:23) - Economisch

Mollie, een van de snel groeiende financiële dienstverleners van Europa, en Billie, aanbieder van Buy Now, Pay Later (BNPL)-oplossingen voor de zakelijke markt, lanceren vandaag hun BNPL-oplossing voor zakelijk Nederland.

De samenwerking tussen Mollie en Billie stelt e-commerce bedrijven in staat hun klanten te laten betalen op factuur, de meest populaire betaalmethode in B2B. De BNPL-oplossing van Billie is geïntegreerd met Mollie, waardoor webwinkels en online marktplaatsen ze in slechts enkele muisklikken kunnen activeren in hun Mollie Dashboard. De integratie van Billie met Mollie vond vorig jaar al plaats in Duitsland. Zweden en Oostenrijk krijgen tegelijkertijd met Nederland toegang tot de zakelijke BNPL-oplossing.

Cashflowbeheer

De integratie met Billie stelt zakelijke klanten van Mollie-gebruikers in staat goederen aan te schaffen zonder daar binnen dertig dagen voor te hoeven betalen. Gebruikers van Mollie krijgen op hun beurt direct betaald. Dit maakt de betalingsmethode van Billie voor zowel de verkoper als inkoper een waardevol instrument voor cashflowbeheer.

Realtime krediet- en identiteitscheck

Bij het afrekenen voert Billie een realtime krediet- en identiteitscheck van de koper uit om verkopers tegen fraude en wanbetaling te beschermen. Op die manier kunnen e-commercebedrijven die zich op de B2B-markt richten hun klanten flexibele betalingsvoorwaarden aanbieden met een winkelwagenlimiet tot €100.000. Daarnaast neemt Billie de administratieve lasten uit handen die normaliter komen kijken bij het betaald krijgen van openstaande rekeningen.

BNPL

Koen Köppen, CEO bij Mollie: “BNPL-methoden voor online betalingen zijn enorm belangrijk voor B2B e-commercebedrijven. Eerder hebben we de samenwerking met Billie al gelanceerd in Duitsland en het succes daar laat zien hoe groot de behoefte is. Dankzij B2B BNPL-betaalmethoden zijn bedrijven in staat hun klanten flexibelere betalingsvoorwaarden te bieden, de cashflow te verbeteren en het risico op wanbetaling te minimaliseren. We zijn blij dat we deze dienst nu in nog meer markten kunnen aanbieden.”

Christian Grobe, medeoprichter en co-CEO bij Billie: “De betalingsrevolutie, die we twintig jaar geleden zagen in de consumentenmarkt, is nu overgewaaid naar de zakelijke markt. B2B-betaalmethoden gefocust op klantgerichte, gestroomlijnde koopervaringen vervangen geleidelijk de traditionele betaalmethoden. We zijn enthousiast om de volgende stap te zetten in Nederland, Oostenrijk en Zweden via onze partner Mollie."
 


Bureaus

Media

Marketing