Albert Heijn introduceert nieuw winkelconcept

20-09-2022 (12:00) - Marketing

De Albert Heijn aan het Hoefbladplein in Pijnacker is de eerste winkel waar je kennismaakt met het nieuwste concept van de supermarktketen: de nieuwe winkelindeling voorziet in gemak, gezond, vers, lokaal, samen en voordeliger eten. Ook komt de winkel met 'pakketkluizen' voor online pakketten. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: "We zetten hiermee weer verdere stappen om samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen."
 
Bij binnenkomst vinden klanten verspakketten en verse maaltijden om inspiratie en gemak te bieden voor de avondmaaltijd.Deze supermarkt is de eerste met een watertappunt en klanten kunnen er gemakkelijk vinden wat ze zoeken met een nieuwe functie inde AH-app: ‘vind mijn product’.Ook zijn de Prijsfavorieten te herkennen aan een blauwduimpje: eigen merkproducten die altijd voordelig zijn geprijsd. Het is duidelijk te zien dat Albert Heijn meer focust op lokaal, duurzaam en service:
 

vind Mijn Product-app

In de vernieuwde winkel vinden klanten snel wat ze zoeken met de nieuwe functie in de AH-app ‘Vind mijn product'. In de AH-app zoek je het product, je klikt op ‘toon op winkelkaart’ en je wordt naar het product in de winkel geleid.
 

Focus op lokaal

Streeckgenoten is het assortiment regionale specialiteiten van Albert Heijn. In de nieuwe winkels komen er meer dan vijftig Streeckgenoten bij elkaar op één plek te liggen. Van Zuid-Hollandse biologische achterham van Biologisch Vleesch Atelier tot Geitenkaas van Piet den Hertog. Ook wordt de 'borrelwereld' uitgebreid met lekkere hapjes vanuit alle windstreken, om te delen tijdens de borrel of als avondmaaltijd. Denk aan labneh, falafelbites en een panpizza met vega beef.


Zelf brood snijden en gebak bestellen

In de nieuwe winkels is een deel van de verse broden van lokaal graan en biologisch. Klanten kunnen zelf hun brood snijden, zodat het langer vers blijft. Ook nieuw is de bestelservice voor gebak: klanten kunnen vers gebak, eventueel gepersonaliseerd, online bestellen en afhalen in de winkel.


Pakketkluizen

Bij de pakketkluizen in de winkel kunnen klanten hun online bestelde pakket ophalen of retourneren wanneer het hen uitkomt, zonder in de rij te hoeven staan. Hiermee krijgen zij meer flexibiliteit om hun tijd in te richten zoals zij dat willen. Eind dit jaar zijn er 400 winkels met pakketkluizen.
 

Serviceplein

In deze winkel wordt een nieuwe indeling van het service- en betaalgebied getest. Hierin wordt zo veel mogelijk ruimte gegeven aan nieuw assortiment in de winkel, met veel digitale ondersteuning voor snelheid en gemak voor klanten. Zelfservice met hulp op het juiste moment, zoals bij zelfscan, de cashrecycler en voor bijvoorbeeld loterijen en tickets, scheermesjes en batterijen.
 

Door naar alle Albert Heijn winkels in Nederland

Van een nieuw eiland met verspakketten en gesneden groenten tot sushi; klanten vinden er alles om snel een verse en gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. De vernieuwingen worden na de introductie in Pijnacker gefaseerd uitgerold in alle Albert Heijn winkels in Nederland. 

Fotografie 
Martin Hols

Bureaus

Media

Economisch