ALDI en JOGG verlengen samenwerking

18-11-2021 (17:13) - Marketing

ALDI en JOGG werken sinds 2018 samen om een gezonde leefstijl onder gezinnen met jonge kinderen te bevorderen. De handtekeningen zijn onder de nieuwe overeenkomst gezet en de samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd.
 
Jan Oostvogels, CEO van ALDI Holding in Nederland: "Supermarkten kunnen een positief verschil maken in het stimuleren van jongeren en kinderen tot het maken van gezonde keuzes. Gezonde voeding maakt immers een belangrijk onderdeel uit van een gezonde leefstijl. Daarbij kijken we naar de producten die we verkopen, maar ook hoe we op andere manieren duurzaam kunnen bijdragen aan een gezonde toekomst."
 

Gezonde voeding onder kinderen stimuleren

JOGG staat voor een gezonde jeugd en een gezonde toekomst. Met onder meer projecten op scholen en kinderdagverblijven stimuleren ALDI en JOGG samen gezonde voeding onder gezinnen met jonge kinderen. Het spreekt voor zich dat initiatieven daadwerkelijk effect moeten hebben. ALDI en JOGG laten dit dan ook onderzoeken. Zo doet de Universiteit van Maastricht in opdracht van ALDI en JOGG onderzoek naar het effect van het Groentjeboxjes-programma. In dit pilotproject worden kinderen op kinderdagverblijven in JOGG-regio Limburg op een speelse manier gestimuleerd om meer groenten te eten. De eerste resultaten hiervan zijn veelbelovend.
 
Naast de maatschappelijke projecten wordt er met deskundigen van JOGG zorgvuldig gekeken naar het assortiment van ALDI. Zo zijn er samen met Disney gezonde kinderproducten ontwikkeld en is de leeftijdsgrens voor de verkoop van energydrinks reeds in 2018 bepaald op 14 jaar.
 

Bureaus

Media

Economisch