Bever neemt kleding voor rolstoelgebruikers op in assortiment

22-09-2022 (09:58) - Marketing

Buitenwinkel Bever heeft een speciale kledinglijn voor rolstoelgebruikers in het assortiment opgenomen. De buitenwinkel is daarmee de eerste retailer die een kledingcollectie voor rolstoelgebruikers via de ‘reguliere’ kanalen beschikbaar maakt. Daarvoor werken zij samen met rolstoelkledingmerk Kinetic Balance.

Albert Scholte, CEO Bever: “Het is ons doel om iedereen met de beste producten te laten genieten van buiten. Desondanks kwamen we er pas onlangs achter dat we dit nog niet helemaal bereikten voor rolstoelgebruikers. Toen zijn we snel gaan schakelen.

In hun nieuwe campagne ‘Buiten is voor iedereen’ staat onder andere een rolstoelmodel centraal, een fotograaf met wie Bever in het verleden veel werkte. Hij liep door een ongeluk een dwarslaesie op. Scholte: “Tijdens de shoot vertelde Ydwer dat het voor mensen in een rolstoel überhaupt lastig is om kleding te vinden, laat staan kleding om de natuur mee in te gaan. Broeken zorgen voor onbedoeld hoogwatereffect, jassen zijn te kort en laten tocht door, en veel kleding knelt. Hij merkte op dat hij ook bij ons niet terechtkon voor de juiste materialen, en hij had gelijk.”

Actief buitengebruik

Inmiddels verkoopt Bever in de webshop de gepatenteerde RAINDEK-collectie van Kinetic Balance: een merk dat specialistische rolstoelkleding met een moderne look maakt voor actief buitengebruik. Naar verwachting zal de collectie binnenkort worden uitgebreid met speciale jassen en andere outdoorproducten van het merk. 

Samen geschiedenis schrijven

Jan-Jaap Zwart, General Manager Kinetic Balance: “Net als bij onze klanten en medewerkers is de drang naar avontuur en het aangaan van nieuwe uitdagingen groot. Toen Bever ons benaderde met de vraag om samen buitenkleding voor de zittende mens toegankelijker te maken, waren we uiteraard meteen enthousiast. Het is onze ambitie om de markt van rolstoelkleding te veranderen. Dat Bever de noodzaak van een goede pasvorm en technische functionaliteit erkent, zal daar zeker een bijdrage aan leveren. Andere bedrijven en personen die net als wij en Bever een positief verschil willen maken en daarbij anderen willen inspireren, nodig ik bij dezen uit om samen met ons mee te gaan op deze reis. Het is onze wens om geschiedenis te gaan schrijven en daadwerkelijk een inclusievere wereld te realiseren.”


Bureaus

Media

Economisch