Coca-Cola scoort met SeenThis streamingtechnologie

16-05-2023 (10:12) - Marketing

In het vierde kwartaal van 2022 begon OpenX Media LatAm SeenThis technologie te gebruiken om Coca-Cola en Sprite video campagnes als display banners regionaal te streamen, inclusief markten in midden en zuid Amerika.

In vergelijking met andere video-alternatieven vergrootten beide merken het videobereik met behoud van kostenefficiëntie. Door de statische communicatie van standaard banners te vervangen door hogere kwaliteit videocontent, leverden de campagnes een impactvolle kijkerservaring op die beter was dan die van standaard displaybanners. Omdat video van hoge kwaliteit meer data intensief is dan statische advertenties, bood SeenThis een manier om de impact op het milieu te minimaliseren en tegelijkertijd de prestaties te maximaliseren door over te schakelen op video.

Onnodige koolstofvoetafdruk 

De adaptieve streamingtechnologie van SeenThis gebruikt minder gegevensoverdracht op advertentiecampagnes in vergelijking met het verzenden van een video van een gelijke kwaliteit met behulp van gewone technologie. Met streaming zijn adverteerders in staat om advertentie prestaties te verbeteren en tegelijkertijd de gegevensoverdracht te verminderen wat zorgt voor een kleinere CO2-voetafdruk. Met behulp van de SeenThis koolstofuitstoot calculator, werden de eerste 23,5 miljoen video ad impressies die Coca-Cola en Sprite streamden met SeenThis in Q4, data transfers geschat op 25% lager dan het draaien van video van overeenkomstige kwaliteit met behulp van gebruikelijke ad serving technologie. Dit komt overeen met het vermijden van ongeveer 5 ton CO2e uitstoot (of ongeveer 156.000 plastic zakken).

Priotiteit aan duurzaamheid

"Bij Coca-Cola is duurzaamheid een belangrijke factor in onze digitale reclamebeslissingen. SeenThis stelt ons niet alleen in staat om een prachtige streaming ervaring te leveren aan ons publiek, maar hun technologie biedt ons ook de mogelijkheid om de CO2-uitstoot van onze digitale campagnes te verminderen. We kijken uit naar onze verdere relatie met OpenX Media LatAm en SeenThis terwijl we verder gaan met onze duurzaamheidsdoelstellingen", aldus Rodrigo Gayón, Real Time Amplification Manager, bij Coca-Cola Mexico.

"We zijn blij om samen te werken met partners die prioriteit geven aan duurzaamheid in digitaal. Het internet is een grote vervuiler en vertegenwoordigt minstens 2% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen. Het is de som van de collectieve inspanningen die het verschil zullen maken om een energie-efficiënter internet te creëren", aldus Susan Kravitz, SeenThis Head of Commercial Partnerships, Amerika.


Bureaus

Media

Economisch