E-bike Cowboy kondigt nieuw partnernetwerk aan voor retail en service

22-05-2023 (08:55) - Marketing

 E-bike merk Cowboy heeft vandaag een nieuw Retail Partner Network aangekondigd van onafhankelijke fietsenwinkels in heel Europa. Dit nieuwe netwerk zal de aanwezigheid van Cowboy op het gebied van retail en service over heel Europa vergroten en versterkt naast de huidige online verkoopkanalen, Brand Stores en het mobiele netwerk van monteurs de omni-channel aanpak.

Door het netwerk van onafhankelijke fietsenwinkels kunnen nieuwe klanten in België, Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de bekroonde C4- en C4 ST-modellen van Cowboy uitproberen en kopen, terwijl bestaande klanten profiteren van een betere toegang tot onderhoud en reparaties. Het bedrijf heeft de ambitie om tegen het einde van het jaar 300 nieuwe retailpartners in 60 Europese steden aan te trekken.

"Dit nieuwe retailmodel vergroot niet alleen de aanwezigheid van ons merk in Europa, maar maakt de toegang tot klantenondersteuning nog eenvoudiger en geeft mensen het vertrouwen dat onze topfietsen zowel lokaal als via het mobiele servicenetwerk van Cowboy kunnen worden onderhouden,” aldus Adrien Roose, CEO en mede-oprichter Cowboy

"Voorafgaand aan de lancering van vandaag hebben we een proef gedaan met meer dan 80 partners in heel Europa om ons aanbod te testen, met een mix van retail en service. We zijn erg blij met de resultaten tot nu toe, en zijn daarom verheugd dat we een fase in onze groei hebben bereikt waarin we deze omnichannelstrategie kunnen inzetten om het gebruiksgemak te verhogen en de Cowboy-ervaring voor al onze klanten verder te verbeteren."
 


Bureaus

Media

Economisch