Nederlands fietsmerk AGU breidt uit naar Denemarken

05-05-2022 (10:24) - Marketing

Het Nederlandse fietsmerk AGU breidt uit naar Denemarken. De uitbreiding naar het Scandinavische fietsland past in de groeistrategie van AGU, dat in de afgelopen jaren al succesvol voet aan de grond wist te krijgen in Groot Britannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Sinds deze maand hebben nu ook de Deense fietsliefhebbers toegang tot een dedicated webshop en aangesloten lokale partners voor fietskleding- en accessoires om het hele jaar door en onder alle weersomstandigheden stijlvol en comfortabel mee op het zadel te zitten. De uitbreiding van AGU, kledingsponsor van het succesvolle Team Jumbo-Visma, valt samen met de start van de Tour de France in Denemarken.

Na het succes in Duitsland van de afgelopen jaren, is AGU klaar om nu ook de Scandinavische markt te veroveren. In Duitsland groeide AGU de afgelopen vier jaar erg hard. Inmiddels is het fietsmerk daar met e-commerce al net zo groot als in eigen land. In Denemarken kopen fietsliefhebbers hun favoriete kleding en accessoires in de dedicated webshop en bij partners zoals cykelgear.dk, cykelpartner.dk, Ritter Cykler, Heino en Bike&Co. In een video richt AGU zich nu tot de Deense fietser: 'Je kent ons waarschijnlijk niet, maar wij houden net als jullie van fietsen. In de stad en op landwegen, sporen en paden.'
 

Tour de France

Met de uitbreiding naar Denemarken, volgt AGU de Tour de France. Dit jaar gaat het grootste wielerspektakel ter wereld van start met een vlakke tijdrit door Kopenhagen. Op 1 juli verschijnt het Team Jumbo-Visma team niet in het gebruikelijke AGU tenue, omdat dit teveel lijkt op de gele leiderstrui. Daarom zijn de renners van Team Jumbo-Visma vier weken lang te aanschouwen in Masterpiece. Het ontwerp van dit Limited Edition Tourshirt vindt zijn oorsprong in de topstukken van Hollandse Meesters Vermeer, Rembrandt en Van Gogh. Alledrie in hun herkomst en streven naar perfectie vergelijkbaar met AGU en Team Jumbo-Visma.

Bureaus

Media

Economisch