Ook Adidas stapt in metaverse

06-05-2022 (10:34) - Marketing

Met de lancering van de nieuwste Ozworld-collectie betreedt adidas Originals voor het eerst de metaverse. In een digitale wereld waar zelfexpressie centraal staat, creëren gebruikers op een AI-gestuurd avatarplatform hun eigen avatar via de Ready Player Me-app die ze vervolgens in meer dan 1.500 andere apps en games en op social media tot leven kunnen laten komen. Bovendien maken de top-10 creaties kans om deel uit te maken van de outdoor campagne, in het straatbeeld van Amsterdam, door de avatar te uploaden op het lokale platform.

In Ozworld combineer je je individuele persoonlijkheid met je favoriete Ozworld-sneaker: de Oznova, Ozelia of Ozweego. Om hun eigen avatar te ontdekken moeten gebruikers enkele vragen beantwoorden, waarna het platform een unieke digitale avatar creëert die ze kunnen gebruiken in de metaverse, of die je als sticker en GIF kan downloaden en delen op social media. 


Overbrugging kloof tussen verleden en de toekomst 

Met de nieuwe adidas Originals Ozworld sneakers wil het merk een kloof tussen het verleden en de toekomst overbruggen. De modellen zijn geïnspireerd op de sneakers uit de jaren ‘90 en mixen retrodetails met futuristische designlijnen. Ze zijn chunky en tegelijkertijd verrassend comfortabel en licht. Een iconische stijl met een 90’s vibe, heruitgevonden voor de toekomst. 
 

De collectie Ozworld sneakers is verkrijgbaar op adidas.com/ozworld, in adidas winkels en bij geselecteerde retailers.

 


Bureaus

Media

Economisch