Snap en de LEGO Group brengen AR-experience naar Londen

09-09-2022 (08:30) - Marketing

Snap en de LEGO Group introduceren een Augmented Reality (AR) Lens-ervaring ter gelegenheid van de 90e verjaardag van het speelgoedmerk. Met de AR-ervaring kunnen Snapchatters en LEGO-fans levensgrote LEGO-modellen in een kermis- en achtbaanthema op de gebouwen van Centraal-Londen bouwen.
 
De Lens viert hoe LEGO negen decennia lang verbeelding en eindeloze creativiteit heeft ontketend. Daarnaast biedt de Lens Snapchatters een nieuwe manier om zich creatief te uiten met LEGO stenen in Augmented Reality.
 
Het is voor het eerst dat de AR-creaties van Snapchatters tot wel een jaar lang te zien zullen zijn. Snapchatters kunnen hun eigen LEGO-wereld bouwen, vervolgens de Snapchat-app afsluiten en deze op ieder gewenst moment weer bekijken, waarbij de LEGO modellen op precies dezelfde plek blijven staan als waar ze geplaatst waren. Voor meer bouwplezier kun je nieuwe modellen verwijderen, vervangen en toevoegen, wanneer je maar wilt.
 
Lea Sandell, Global Social Media Strategy, de LEGO Group: "We zijn erg enthousiast over onze samenwerking met Snap om het plezier van creëren met LEGO met nog meer mensen te kunnen delen."
 
De LEGO AR-ervaring is live in Centraal Londen en zal alleen toegankelijk zijn voor mensen van 13 jaar en ouder. 

Bureaus

Media

Economisch