Zijn VPN's waardevol voor digitale marketeers?

18-05-2023 (17:02) - Marketing

Je vraagt je misschien af of een virtual private network (VPN) je werk als digital marketeer ten goede kan komen. Hoewel een VPN vaak wordt gebruikt om online privacy en veiligheid te waarborgen, kunnen ze ook veel voordelen hebben voor digitale marketeers. Hier kun je lezen waarom marketeers een VPN goed kunnen gebruiken bij hun werkzaamheden.

1.     Toegang tot materiaal met geografische beperkingen

Als je in de digitale marketing werkt, moet je misschien toegang hebben tot content die alleen op bepaalde locaties wordt aangeboden. Met behulp van een VPN kun je geografische beperkingen omzeilen en dus ook vanaf een andere locatie toegang krijgen.

Stel bijvoorbeeld dat je wilt meespelen in een online evenement zoals de F1 eSports-serie, maar dat je vanwege je locatie niet kunt deelnemen. Het antwoord is vrij eenvoudig: maskeer je IP-adres en de locatie van je apparaat. Met een VPN formule 1 kun je dit probleem heel eenvoudig oplossen. Het is dus echt niet nodig om echt naar een andere locatie af te reizen, je laat je apparaat gewoon een virtuele reis maken.

2.     Gevoelige gegevens beveiligen

Werken met gevoelige gegevens zoals klantinformatie en marketingtactieken is voor digitale marketeers aan de orde van de dag. Door je internetverkeer te laten verlopen via een VPN, wordt het versleuteld en afgeschermd voor hackers en andere indringers. Dit is vooral cruciaal als je openbare Wi-Fi-netwerken gebruikt, die vaak erg kwetsbaar zijn. 

3.     Veilig verbinding maken met verre netwerken

Veel digitale marketeers werken samen met teams op afstand of werken vanuit huis. Met behulp van een VPN kun je veilig verbinding maken met verre netwerken en toegang krijgen tot bestanden en gegevens, net als wanneer je op je werkplek bent. Dit is vooral handig om toegang te krijgen tot bedrijfsdatabases en interne bronnen die alleen binnen het kantoornetwerk toegankelijk zijn. 

4.     Testcampagnes in het buitenland

Digitale marketeers ontwerpen vaak advertenties die gericht zijn op doelgroepen in het buitenland. Door jouw campagnes vanaf verschillende locaties te testen, kun je  dankzij een VPN beter begrijpen hoe ze in verschillende markten werken. Je hebt toegang tot zoekresultaten, berichten op sociale media en andere content uit een ander land.

5.     De doeltreffendheid van online reclame verbeteren

Bovendien kunnen VPN's de effectiviteit van internetmarketingcampagnes verbeteren. Je kunt de effectiviteit van je advertenties in andere gebieden testen door verbinding te maken met een VPN en advertentie content te bekijken alsof je je daadwerkelijk op die locatie bevindt. Hiermee kun je je campagnes verbeteren en de beste resultaten behalen. 

Conclusie

Het lijkt erop dat je als digitale marketeer niet zonder VPN kunt. Het geeft je namelijk toegang tot content die normaal gesproken voor jou verborgen blijft, het beveiligt al je gevoelige gegevens, laat je verbinding maken met alle netwerken en stelt je in staat om je campagnes ook te testen in het buitenland. Bovendien zorgt het ervoor dat je altijd een veilige verbinding hebt, zodat jouw gegevens en die van je campagne altijd uit handen van hackers blijven. De kosten van een VPN zijn relatief laag, zeker wanneer je voor een maandabonnement kiest, dus er is echt geen excuus om het niet te doen.


Bureaus

Media

Economisch