Merkenbouw & brandmanagement in het digital tijdperk
15-07-2020 (10:49) - Opleidingen
Veel marketeers denken bij merken nog steeds aan campagnes en communicatie. Veel merken zitten dan ook gevangen in een reclamewedloop. Door gebrek aan onderscheidend vermogen vallen ze zonder reclame niet meer op. Moderne marketeers weten inmiddels dat merkenbouw plaats vindt gedurende de interactie met klanten in de hele customer journey. Digitale kanalen spelen in de gemiddelde klantenreis een steeds dominantere rol. En op social media bepalen anderen hoe ons merk geladen wordt.
In de sterke groei van digitale marketing schuilt ook een groot gevaar voor merken. De focus ligt meer op conversie en minder op merkenbouw. Sommige growth hackers beweren zelf dat merken in het digitale tijdperk niet meer belangrijk zijn. Het gaat volgens hen om experimenteren en opschalen. En in dit digitale geweld en focus op customer experience speelt purpose denken en MVO-discussie ook nog. Hoe vind je hier als merk een goede balans in? Deze vraag staat centraal in de nieuwe opleiding Strategisch Brandmanagement.
Direct aan de slag met je eigen merkstrategie
De post-Masteropleiding Strategisch Brandmanagement is ontwikkeld voor ervaren marketing- en communicatie professionals die kennis willen ontwikkelen op het gebied van modern brand management. Zoals marketeers, productmanagers, brand managers, marcommers, communicatie professionals en commercieel verantwoordelijken.
Na afronding van de opleiding:
• Weet je de laatste trends, kennis en inzichten op het gebied van brand management
• Kun je een merkvisie en strategie ontwikkelen voor jouw organisatie
• Kun je een sterk merk designen en implementeren
• Weet je hoe je het merk laat doorleven in de organisatie, zodat het overal herkenbaar is voor je klanten en andere stakeholders
• Ken je de impact is van digitale kanalen als social media op je merk en reputatie
• Heb je een eigen brand strategie en merkpositioneringsplan geschreven dat direct geschikt voor implementatie
• Kun je een merkvisie en strategie ontwikkelen voor jouw organisatie
• Kun je een sterk merk designen en implementeren
• Weet je hoe je het merk laat doorleven in de organisatie, zodat het overal herkenbaar is voor je klanten en andere stakeholders
• Ken je de impact is van digitale kanalen als social media op je merk en reputatie
• Heb je een eigen brand strategie en merkpositioneringsplan geschreven dat direct geschikt voor implementatie
Benieuwd naar het complete programma van de opleiding? Lees meer over de opleiding Strategisch Brandmanagement»
Til jouw kennis naar een hoger niveau
Datum: 27 oktober
Locatie: Amsterdam, Leusden, Utrecht of Online Classroom
Colleges: 21 colleges van 2 uur
Kosten: €5.610, - all in (excl BTW)
Locatie: Amsterdam, Leusden, Utrecht of Online Classroom
Colleges: 21 colleges van 2 uur
Kosten: €5.610, - all in (excl BTW)
Meer kennis en inspiratie opdoen?
#kennisdelen staat hoog in het vaandel bij Beeckestijn Business School. Als opleider op het gebied van digital, marketing, cx, data & communicatie verzorgt Beeckestijn regelmatig online clinics. Ook publiceert Beeckestijn regelmatig nieuwe whitepapers. Deze clinics en whitepapers voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden.