Packaging Innovations presenteert ‘The Biobased Future of Packaging’
26-09-2016 (10:45) - Powered by
Onderzoek van de TU in Delft bewijst dat biobased verpakkingen waardevoller beoordeeld worden door de consument dan conventionele verpakkingen. Grote merken als Coca-Cola, Mars, Carlsberg, LEGO, IKEA, McDonalds zijn voorbeelden van organisaties die zich ten doel gesteld hebben om hun productie en/of verpakkingen op korte termijn op biobased grondstoffen te baseren.
Of het nu is vanwege het verminderen van de CO2 footprint, het weg willen van de oliefolies, het verbeteren van het imago of voor meer consumentenvertrouwen: biobased alternatieven hebben een enorme vlucht genomen.
Meer Biobased verpakkingen op point of sale
Het event Packaging Innovations, 23 en 24 november in Amsterdam, richt zich op het versnellen van verpakkingsinnovaties in de retailomgeving om merkeigenaren, marketeers, verpakkingsprofessionals en –designers te helpen de concurrentie in het schap te verslaan. Potentiële innovatiepartners in verpakkingen en internationale conferenties over verpakkingsdesign, smart packaging, shoppermarketing en biobased innoveren zijn de ingrediënten van dit exclusieve event.
Nieuwe mogelijkheden voor biobased verpakken worden uitgelicht door exposanten op het Biobased Paviljoen. Bedrijven als Enkev, Bunzl, Servo Artpack, Multitubes en Paperwise vormen een mooie mix van organisaties die vooroplopen en challengers in de markt met nieuwe duurzame alternatieven. Daarnaast wordt een kijkje gegeven in de nabije toekomst van biobased verpakken in de unieke conferentie genaamd, The Biobased Future of Packaging.
Conferentie: The future is biobased packaging
Wat zijn de nieuwe biobased materialen? Hoe kan met innovatief design naast het hoofd ook het hart gewonnen worden voor duurzaam verpakken? Wat zijn nu de facts en wat de fabels? Welke innovaties kunnen we in het schap verwachten? Deze conferentie brengt antwoorden, gamechangers, inspiratie en de stand van zaken over biobased verpakkingen op 23 november op PI2016 Amsterdam. Samen met Caroli Buitenhuis van Green Serendipity is een uniek programma samengesteld om brand owners vooruit te helpen. De Carlsberg fiber bottle story, palmbladeren als materiaal, inspiratie van The Plastic Soup Surfer en nog veel meer sprekers brengen inspiratie en concrete handvatten om een circulaire en biobased toekomst dichterbij te brengen.
sprekers
Bevestigd als sprekers zijn op dit moment:
Green Serendipity, Caroli Buitenhuis
Studio Tjeerd Veenhoven, Tjeerd Veenhoven
Billerudkorsnas/FibreForm, Hein Van Den Reek
O’Right, Paul Masselink
The bottle designer, Marc van Meghen
Plastic Soup Surfer, Merijn Tinga
Seepje, Jasper Gabrielse
Generation of Change, Fibi-foam, Peter Westgeest
Dutch Harvest, Esther Molenwijk
kosteloos
Packaging Innovations is kosteloos voor voor merkeigenaren, marketeers, verpakkingsmanagers en -designers. De beoogde doelgroepen en genodigden komen in aanmerking voor gratis toegang. Een ticket voor Packaging Innovations kost regulier € 150 per dag. Packaging Innovations, 23 en 24 november in Amsterdam-Zaanstad, bedient in een exclusieve setting geselecteerde brand owners, marketeers, designers, verpakkingsspecialisten en management uit de food- en non-food, retail en online. Deze exclusiviteit maakt dat Packaging Innovations zich kwalitatief onderscheidt van alle andere verpakkings- en marketingevents.
Het voledige programma en tickets op www.packaging-innovations.nl.