Nieuwe ‘duurzame keuzes’ voor Intergamma
Intergamma, de organisatie achter de bekende doe-het-zelf-formules GAMMA en Karwei, gaat een nieuwe koers varen gericht op duurzaamheid
Intergamma gaat onder meer een duurzaamheidslogo, een toekomstig duurzamer assortiment, een verantwoord inkoopbeleid, klanteducatie en duidelijke richtlijnen en doelstellingen veranderen. Ook gaat Intergamma samenwerken met SMK en voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal. Vanaf oktober wordt het nieuwe ‘duurzamere keuze’ logo geïntroduceerd, waarmee duurzamere producten op de voorgrond komen te staan.
Duurzaamheidsstrategie
De organisatie gaat een stap verder in duurzaamheid, als onderdeel van de bedrijfsstrategie die eind september werd aangekondigd. Margreeth Pape: “De duurzame koers bestaat uit vier belangrijke pijlers: consumenten helpen met duurzamere keuzes en klussen, inkoop van duurzamere producten en materialen, het verlengen van de levensduur van producten door middel van nieuwe diensten en oplossingen, en het uiteindelijk transformeren naar een duurzame operatie en organisatie.”
Duurzamere verf
Tegelijk met de introductie van het logo heeft Intergamma een nieuwe verfleverancier, namelijk Baril Coatings. Samen met deze partij gaan ze meer duurzamere alternatieven voor verf aanbieden. Pape vertelt: “Door samen te werken met Baril Coatings kunnen we dit najaar al duurzamere verf aanbieden bij de mengbalie in onze bouwmarkten. Bij GAMMA is dat Copperant, bij Karwei is dat Fairf.”