EK-inhaakactie JCDecaux: posters na het laatste fluitsignaal verwisseld

06-04-2012 (08:51) - Toeleveranciers

JCDecaux biedt adverteerders de mogelijkheid om na afloop van EK-wedstrijden van het Nederlands Elftal nieuwe posters te afficheren, waardoor adverteerders snel kunnen inhaken op de uitslagen. De buitenreclame-exploitant heeft hiervoor een speciaal EK Pakket in het leven geroepen. Dit landelijke netwerk bestaat uit 1000 Abri- en 225 Billboardvakken, waarmee 70% van de Nederlanders tussen de 20 en 49 wordt bereikt.
 
Met het EK Pakket en de flexibele affichage mengt JCDecaux zich met het mediumtype buitenreclame voor het eerst in de mediastrijd om de inhaak-Euro’s van adverteerders. JCDecaux biedt hen een bereiksprestatie en zichtbaarheid die door andere media niet te evenaren zijn. Het EK Pakket heeft een afwijkende campagneduur, waardoor adverteerders gedurende alle commercieel interessante weken van het EK zichtbaar zijn in het straatbeeld.
 
“Wij kunnen de vereiste extra flexibiliteit bieden om adverteerders snel in te laten haken op de uitslag, of het al dan niet behalen van de volgende ronde”, begint Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux. “Daarnaast zijn adverteerders op ons medium niet incidenteel zichtbaar, maar is hun campagne wekenlang nadrukkelijk aanwezig in het straatbeeld en gaat hun uiting niet kopje onder in een zee van oranje.”
 
De meest recente cijfers van het Buitenreclame Onderzoek wijzen uit dat het EK Pakket van JCDecaux 70,5% van de bevolking tussen de 20 en 49 jaar bereikt. De gemiddelde contactfrequentie is 15,4, het aantal GRP’s (Gross Rating Points) is 1082. Binnen de doelgroep 13 tot 75-jarigen genereert het EK Pakket een bereik van 68,4 procent, tegen een gemiddelde contactfrequentie van 13.6. Hiermee is het EK Pakket van JCDecaux goed voor 119.735.095 contacten tijdens het voor Nederlanders belangrijkste sportevenement van de zomer.
 
Bereik tijdens het EK
-  12,3 miljoen mensen keken een of meer wedstrijden van Oranje op het WK 2010.
-   59% van de oranjefans kijkt tijdens een eindronde minstens één duel buitenshuis.
-   Tijdens WK2010 waren er alleen al 30 aan gadgets gekoppelde campagnes op tv te “zien”.
Bereik in de zomer
-  86% van de Nederlanders van 6 tot 65 jaar is dagelijks 7,5 uur buitenshuis.
- 13,7 miljoen Nederlanders verblijven in de zomer gemiddeld ruim zes dagen op een vakantieadres in eigen land.

- Tijdens het drukste deel van de vakantieperiode verblijven slechts 2,7 miljoen mensen in het buitenland. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.