GfK komt met nieuwe inzichten over digitaal aankoopproces
08-01-2013 (08:18) - Toeleveranciers
Nieuw onderzoek van GfK levert vijf belangrijke inzichten op met betrekking tot het aankoopproces van klanten. Een derde van de mensen zoekt ook voor low interest producten naar online informatie, veel merk- en productinformatie ontbreekt op internet en vaak kopen klanten alleen offline.
Bepaalde aankooppatronen zijn in te delen naar verschillende typen klanten en invloedrijke touchpoints hebben soms een negatieve invloed op de verkopen.
Deze inzichten kunnen bedrijven helpen hun marketingactiviteiten zo optimaal mogelijk in te richten. Marcel Buskermolen, in Nederland specialist binnen het Digital Marketing Intelligence team van GfK, licht toe: ‘We hebben in verschillende landen het online en offline aankoopproces van consumenten gevolgd, van de oorspronkelijke trigger van de start van het oriëntatieproces tot de uiteindelijke aankoop, en dat voor een groot aantal verschillende producten. Deze veelomvattende methode geeft bedrijven inzicht in de voor hen meest relevante touchpoints en helpt bij het formuleren van de juiste boodschap.’