‘Het draait om onderscheid en bekendheid’

15-05-2014 (14:36) - Appen met

De redactie van Fonk werpt regelmatig een blik op de barometer van het vak. Schijnt de zon, gaat het regenen of wakkert de wind aan? We kregen een paar minuten van een drukbezette Rob Benjamens, partner van Conclusion Communication Architects en aanjager van New Kids on the block 2014. ‘Bureaus moeten zich ook zonder deze competitie in de kijker spelen.’


De vakjury van New kids on the Blcck 2014 is compleet. Zijn jullie tevreden over de samenstelling van de 11 professionals in de jury van 2014?
‘We hebben gezocht naar professionals met een brede ervaring en vooral een open mind. Ondernemende vakgenoten ook. En ik vind dat we daarin heel goed zijn geslaagd. Ik ben dan ook heel blij met deze jury.’

Wat is jullie boodschap aan de jury die in september een mening zal vormen over de shortlist van zo’n 15 bureaus?
‘Wees kritisch, probeer door de verhalen en presentaties heen te kijken.
Realiseer je, hoe belangrijk jouw oordeel kan zijn voor de toekomst van de bureaus.
Maar ook... wees niet tè kritisch, want veel bureaus zijn nog erg jong en kunnen nog veel leren.’

De longlist van 2014 bestaat uit 33 bureaus.  Is je iets aan de longlist van 2014 opgevallen?
‘Veel mensen dachten, dat na de 35 longlist kandidaten van vorig jaar, de "oogst" van dit jaar kleiner zou zijn.
Integendeel, de 33 nieuwe kandidaten onderstrepen dat er veel gebeurt aan de bureauzijde van het communicatievak.’

Hoe word je New Kid in the Block 2014? Met andere woorden: hoe spelen de bureaus op de longlist zich het best in de kijker?
‘Door niet alleen te vertèllen, hoe goed ze zijn, maar dat ook hard maken.
En vooral door aan te geven waarin ze anders zijn en het verschil (gaan) maken, het liefst met bewijzen.
Bureaus moeten zich ook zonder deze competitie in de kijker spelen. Want ze opereren in een markt met steeds meer spelers,
die allemaal in dezelfde klantenvijver vissen.
Onderscheid en bekendheid helpen je om succesvol te opereren, dus zorg ervoor dat men je kent.’


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.