‘Op lokaal niveau verandert er in eerste instantie weinig’
10-06-2014 (08:03) - Appen met
Aegis Media gaat vanwege de bundeling van krachten van Aegis Media en Dentsu verder als Dentsu Aegis Network. What’s in a name, vroegen wij onszelf af en kwamen er vervolgens op eigen houtje niet uit. Fonk kreeg 5 minuten van de drukbezette Nederlandse CEO Julius Minnaar.
Aegis Media en Dentsu bundelen de krachten. Wat betekent dit behalve een aangepaste naam voor Dentsu Aegis Network Netherlands nog meer?
‘Het is een belangrijke stap in het samengaan van Aegis Media met onze partner en eigenaar Dentsu tot een complementair communicatie-netwerk. Met een eenduidige naam, huisstijl en visie (innovating the way brands are built) kunnen we ons focussen op verdere integratie, groei en ontwikkeling van onze gezamenlijke dienstverlening.'
In jullie persbericht heb je het onder meer over ‘always on’. Maar is het niet zo dat alle bureaus die internationaal opereren always on zijn? Wat maakt in jullie geval het verschil?
‘Always on is essentieel, maar je moet de doelgroep wel op het juiste moment, op de juiste locatie met de juiste boodschap weten te bereiken. Onze focus op onderzoek, data en technologie maakt dat we merkcommunicatie via verschillende soorten media, zowel offline als online, op effectieve wijze weten in te zetten. ‘
Verandert er iets aan jouw rol als CEO in Nederland?
‘Op lokaal niveau verandert er in eerste instantie weinig. Uiteraard bekijk ik samen met mijn internationale collega’s waar onze gezamenlijke kansen tot samenwerking op specifieke klanten liggen. Ook op het gebied van media-inkoop en ontwikkeling van nieuwe technologie trekken we samen op.’
Wat wordt de komende 6 maanden specifieke uitdaging voor Dentsu Aegis Network Netherlands?
‘In Nederland ligt de focus voor de komende tijd op twee belangrijke zaken:
1) Verdere verdieping van ons gezamenlijke operating model, waardoor we onze klanten de best passende communicatie-oplossing bieden, onafhankelijk van mediatype of bureau.
2) Onze mensen, de basis van de organisatie. Het aantrekken en binden van de beste professionals is voor ons erg belangrijk. Dit doen we onder andere door een internationaal talenten programma genaamd Route 500 en een uitgebreid trainingsaanbod, maar ook door ontspanning zoals een bootcamp en borrels.’
Tot slot een korte nitwit vraag: spreek je eigenlijk een beetje Japans?
‘Zeker! おかげで、すぐにあなたに会いたいです。’