Appen met Bart Laan van Outstanding Media dat Out-of-Home weer op de kaart wil zetten

Appen met Bart Laan van Outstanding Media dat Out-of-Home weer op de kaart wil zetten

01-08-2024 (11:00) - Appen met

Out-of-Home reclame kan beter op de kaart gezet worden, vinden Bart Laan, Joost Bijzitter en Erwin Blokker. Het drietal start daarom adviesbureau Outstanding Media. Bart Laan vertelt ons via WhatsApp over de passie voor dit mediatype.

Status: Beschikbaar

Hoi Bart, dit is Maartje van Fonk magazine
Leuk om je even te spreken!

Hi Maartje, ja zeker leuk!

Heb je een goede zomer?

Ja heerlijk, heel blij dat we 1 augustus beginnen met ons bedrijf. Het resultaat van maanden voorbereiding.
Dus wel een andere ‘vakantie’ dan normaal. Gelukkig begin mei ook al even weg geweest.
En hoe is jouw zomer?

Gefeliciteerd met jullie start! Branden jullie gelijk los begin augustus? ??
Relaxt, lekker veel aan het tikken voor Fonk

Dankjewel! We staan te popelen om te starten begin augustus ja. Per 1 augustus is alle communicatie ook online en branden we zeker direct los.
Lekker!

Hoe hebben jullie besloten om met zijn drieën Outstanding Media te starten?

We hebben dit besloten omdat we een gezamenlijke passie hebben voor buitenreclame. Daarbij streven we alledrie een hoge mate van kwaliteit na in zowel inhoud als proces. Deze passie voelden we al in loondienst en door met deze passie bezig te zijn voelt het niet als ‘werken’. Ook hebben we alledrie een ander profiel: zo zijn we een complementair team met z’n drieën.

Hoe hebben jullie elkaar daar in gevonden?

Het is bij Mediaxplain (nu Mediaplus) begonnen. Joost en Erwin begonnen daar op dezelfde dag, ik heb daar later mijn stage gelopen en ben vervolgens ook in dienst getreden. Vervolgens zijn we allen een andere weg ingegaan, maar altijd contact gehouden. Joost en Erwin zijn uiteindelijk bij Abovo Media beland en ik bij Ocean Outdoor. Doordat we contact hebben gehouden kwamen we ook tot de realisatie dat we een uitstekend team konden vormen en zijn we daar serieuze gesprekken over gaan voeren.

Nice! Waarom was voor jullie nu het moment om een bureau te starten met de focus op outdoor?

Out-of-home is een groeiend medium, maar krijgt vaak niet de aandacht die het verdient. En dat steekt ons. Doordat het niet de aandacht krijgt, wordt het niet optimaal ingezet. En dat zorgt er vervolgens voor dat het niet op waarde geschat wordt. We zijn er van overtuigd dat out-of-home een grotere bijdrage kan leveren dan het nu in veel gevallen doet.

Er lijkt tegenwoordig steeds meer budget in online te worden gestoken. Hoe denk je dat OOH de aandacht daarmee kan delen?

Het hangt altijd af van de doelstelling van de klant en campagne. Out-of-home is uiterst geschikt als je op een impactvolle manier een groot bereik wil realiseren onder de doelgroep. Het kan elkaar dus juist versterken, beide mediumtypes hebben hun eigen waarde en hiermee hun eigen voor- en nadelen.

Wat voor klanten zullen we na de start bij jullie voorbij zien komen? Kun je daar al wat over kwijt?

We focussen ons niet per se op een type klant, maar op adverteerders of (media)bureaus waar we toegevoegde waarde kunnen leveren. Dat kan zijn op het gebied van inhoud, kennis of ontzorging in het proces. Op deze manier kunnen wij buitenreclamecampagnes optimaliseren op verschillende facetten. We zijn ervan overtuigd dat wij OOH-campagnes naar een hoger niveau kunnen tillen voor zowel de lokale als (inter)nationale adverteerders.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan ondernemen de komende tijd
Veel succes met de start komende maand!
En dankjewel voor je tijd & antwoorden

Dankjewel! Leuk dat je het interview wilde doen.