Dept twee keer genomineerd voor Google Premier Partner Awards
03-09-2018 (12:52) - Awards
Twee campagnes die zijn ontwikkeld door Dept hebben de shortlist van de Google Premier Partner Awards bereikt. Zowel de case van Vacanceselect als die van Tamedia zijn in de race voor een award. Google reikt de prijzen jaarlijks uit aan de premier partners en zet daarmee innovatieve en succesvolle hoogstandjes uit de digitale marketing wereld in het zonnetje.
In de campagne voor Vacanceselect, die genomineerd werd in de categorie ‘Search Innovation’, stond slim gebruik van data en gepersonaliseerde content centraal. Zo ontwikkelden ze een chatbot die helpt in het oriëntatieproces, gebruikten ze smart profiling om gebruikers te targeten met relevante content en werd machine learning ingezet voor, onder andere, persoonlijke landingspagina’s.
In Zwitserland heeft de digital agency een nominatie in de wacht gesleept in de categorie ‘Display Innovation’. Voor het mediabedrijf Tamedia ontwikkelde Dept feed-based display campagnes, die hun doelgroep voorzag van dynamische, gepersonaliseerde teasers van editorial content. In twee maanden tijd leverde dit al 24 miljoen impressies op.
Hoewel premier partners vanuit de hele wereld zijn genomineerd, worden de prijzen voor het werk uit Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika (EMEA) uitgereikt tijdens een eigen regionale awardshow. De awards worden in het weekend van 15 t/m 17 oktober uitgereikt in Dublin.